Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان  افزود: آمریکا به تازگی ۲ مساله در برابر ایران  اعلام کرده اند بطوری که یک روز بیانیه، واسطه و شماره تلفن می دهد که بدون پیش شرط  آماده مذاکره هستند و در واقع اهدافی را دنبال می کنند.

وی اظهار داشت: دولت آمریکا  سیاست های منسجمی نداشته و به نوعی آشفتگی و این اقدامات را  برای  فریب دادن انجام می دهند و این کشور تا کنون نشان داده با موضوع مذاکره  به دنبال تحمیل خواسته های خود بر ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زنجان ادامه داد: این در حالی است که پیش از این،  کشورمان با کشورهای طرف مذاکره را انجام داد  اما امریکا از این معاهده خارج شد و اعلام کرد که فریب خورده است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط  مقام معظم رهبری تذکرات جدی دادند و بارها اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که این کشور با مطرح کردن  مذاکره به دنبال تحمیل خواسته ها و دستیابی به اهداف مد نظر خود است و پیش از این آمریکایی ها نشان دادند اهل  مذاکره  نبوده و به تعهدات بین المللی پایبند نیستند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: دومین مساله ای که امریکا دنیال می کند این است که بگویند در صورت  حضور ایران برای مذاکره  ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت کردند  که  فشارهای حداکثری در نهایت به این مهم منجر و تسلیم  شدند.

وی اظهار داشت: امریکایی ها با  دعوت  ایران به پای مذاکره می خواهند بگویند که در مدت ۴۰ سال فشارهای از قبیل تحریم، توطئه، جنگ نظامی فرهنگی و انواع توطئه های بر این کشور رانجام گرفت و در نهایت کوتاه امدند.

 امام جمعه زنجان، با اشاره به فرامین  اخیر رهبری نیز گفت: ایشان به مهم تاکید کردند که مسئولان کشور  یکصدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و نه مذاکره ۲ و چند جانبه انجام نخواهد گرفت.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره  ۳۰ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این جنگ با  هجوم وحشیانه حزب بعث عراق با سرکردگی صدام و حمایت ابر قدرت های زمان شرق و غرب، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع بر کشورمان آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این جنگ کشورمان در یکطرف و در طرف دیگرتمامی کشورها با تحریک آمریکا، حضور شوروی سابق و  ۴۷ دولت بصور رسمی  جنگ هشت ساله را قم زدند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: همه کشورهای به رژیم بعثی عراق کمک کردند و این مهم زمانی به وقوع پیوست که انقلاب به تازگی به پیروزی رسیده بود و برنامه ریز ی دشمن بر نابودی انقلاب اسلامی بود.  

حجت ااسلام خاتمی افزود:  هدف دشمنان تجزیه کشور به چهار منطقه بود که رنگ مذهبی و اعتقادی، ایستادگی مردم  و رهبری مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مانع اجرای این طرح شد.

وی یادآوری کرد: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند محسوب می شود که نباید فراموش شود و به نسل های بعدی باید منتقل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  با اشاره به اول مهر روز با بازگشایی مدارس گفت: چندین هزار دانش آموز میلیون ها  دانشجو برای تحصیل در محیط های آموزشی حضور می یابند که آنان به عنوان امانتداران نسل بوده و نقش  خانواده ها و آموزش و پرورش در حوزه تربیتی بسیار پررنگ تر باشد.

وی اضافه کرد: سند تحول بنادین اموزش و پرورش مورد عنایت رهبری است و برای اجرایی کردن برنامه مفصلی در قالب  کتاب تنظیم شده که باید مورد توجه قرا گیرد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: سند بنیادین مطالعه، انتخاب و محصول تجربیات اندیشه و دانشمندان دلسوز است و اگر به در ستی  اجرا نشود، نتیجه ای ندارد.

وی تاکید کرد: این سند تحول افراد متولی حوزه  نظام اموزشی مطالعه، تحلیل و حتی  توجیه شوند سپس برای  پیاده کردن  آن گام جدی تری برداشته شود که نقش رسانه های گروهی ویژه برای تبیین این مهم برای عموم مردم ضروری است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید امام جمعه زنجان ایالات متحده آمریکا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کشورش با ایران در موضوع برجام هیچ مذاکره مستقیمی ندارد.   به گزارش ایسنا، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام (توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.   مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.   ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.   مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.   در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.   کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.   وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.   کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.   پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است