Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 29 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با گرامیداشت فرارسیدن سی‌ونهمین سالگرد دفاع جانانه و غرورآفرین ملت ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: ما در سایه جنگ تحمیلی به دستاوردهای فراوانی رسیدیم که مهمترین آن فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتقای صنعت نظامی و دفاعی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای جنگ هشت‌ساله دانست و تصریح کرد: در دفاع مقدس با استکبار جهانی رو به رو بودیم، اما با وحدت و اتحاد و انسجام دشمنان را به عقب راندیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب نسبت به همسایگانش بسیار عقب‌مانده بود، افزود: ‌ امروز به برکت انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و خون مطهر شهدا به رتبه‌های بالای دنیا در عرصه‌های علمی و فناوری و نظامی دست یافته‌ایم.

امام جمعه رشت امنیت و ثبات مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: ملت شجاع، بصیر و ولایتمدار ایران محصول انقلاب اسلامی است که در همه مسائل و مشکلات در صحنه حضور موثر دارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه روز به روز گرایش مردم به معنویت، دینداری و معارف اهل بیت(ع) بیشتر می‌شود، اضافه کرد: مردم ایران با بینش و بصیرت سیاسی برآمده از آموزه‌های دینی و ولایی دشمن‌شناس هستند، اما عده‌ای تلاش می‌کنند این معرفت و معنویت را از بین ببرند.

وی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه اشتغال و معیشت و گرانی‌های بی‌سابقه، عنوان کرد: آحاد مردم ما از وضعیت اداره کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نگرانند و از بی‌عدالتی در حوزه های بهداشت و آموزش گله دارند لذا مسئولان باید شبانه‌روز کار و تلاش کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران نسبت به آینده نظام امیدوار هستند، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور انتخاب دولتی جوان، جهادی و انقلابی است تا گفتمان مقاومت را ایجاد کند و نگاه به خارج نداشته باشد.

این کارشناس دینی ضمن قدردانی از اقدامات موثر دستگاه قضا در راه مبارزه با فساد مالی و اداری،‌ متذکر شد: مردم و رسانه‌ها با دستگاه قضا همکاری کنند و فساد را فریاد بزنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را نوعی موعظه و نصیحت برای اصلاح افراد دانست و یادآور شد: اگر موعظه و نصیحت از سر دلسوزی و خیرخواهی باشد تاثیرگذار خواهد بود لذا دین مبین اسلام از موعظه به عنوان یکی از روش‌های تربیتی یاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همه انسان‌ها را نیازمند امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: انسان موعظه‌گر باید خودش را در مسیر موعظه دیگران قرار دهد، زیرا هیچ انسانی وجود ندارد که از موعظه بی‌نیاز باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه رشت دفاع مقدس مشکلات اقتصادی امر به معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان