Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال‌زایی مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مراسم ملی روز جهانی جهانگردی برای نخستین بار در تاریخ ایران خارج از پایتخت و در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و این استان امسال به عنوان نخستین استان میزبان همایش ملی روز جهانی جهانگردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: این مراسم با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و در سالن سینما هلال زاهدان برگزار می‌شود. برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی پیش‌بینی شده که رونمایی از دستاوردهای گردشگری استان، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان گردشگری ایران، برپایی نمایشگاه گردشگری، غذاهای سنتی و صنایع دستی، افتتاح پروژه های گردشگری، انعقاد تفاهم‌نامه سیستان و بلوچستان 1400 و برگزاری نشست شورای راهبردی گردشگری استان با حضور وزیر گردشگری بخشی از این برنامه ها است.

او  گفت: از سال 1980، سازمان جهانی جهانگردی در روز 27 سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری مراسم گرامیداشت این روز را به صورت باشکوهی برگزار می‌کند. امروزه همه متوجه نقش بی‌بدیل گردشگری در جامعه جهانی و رسیدن به صلح و توسعه پایدار با افزایش گفتگو و تعامل بین ملت ها شده‌اند.

جلال‌زایی اضافه کرد: در واقع گردشگری بر مؤلفه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاثیر عمیقی گذاشته است و در سال‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان با حمایت‌های دولت و مشارکت فعال مردم و رسانه‌ها حرکت رو به رشدی در گردشگری استان شکل گرفته است.

انتهای پیام/ع

همایش ملی روز جهانی جهانگردی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  سجادی با عنوان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان