Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی ـ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد. ائمه جمعه با تقدیر از اقدامات خوب دستگاه قضا، مبارزه با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم، امنیت و آرامش جامعه را بهترین راه برای برون رفت از مشکلات موجود کشور دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تهران

آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟/تشکر از آیت‌الله رئیسی برای برخورد با مفسدان

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: روز دوم مهر مدرسه‌‌ها باز می‌شود، اینها(نوجوانان و دانش‌آموزان) چند ساعت مرتب از صبح تا ظهر در اختیار آموزگاران و امانات الهی و بسیار وزین هستند، در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساحته می‌شوند.

وی افزود: دوران تحصیل نوجوانان، دوران پیری نیست، روح و قلب آنها آماده برای کِشت است، شما آموزگاران هر چه پاشیدید، میوه می‌دهد، فصل نوجوانی این است، اگر خدایی ناکرده از زبان آموزگاران برخی امور دینی متزلزل شد، دیگر نمی‌شود آن را درست کرد، مبادا خدایی ناکرده بذرهای نامناسبی در دل‌های اینها پاشیده شود، از این امانت‌ها در روز قیامت خداوند سؤال می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: این نوجوانان و دانش‌آموزان، ممکن است سرمایه‌هایی برای کشور باشند و یا اینکه با بی‌توجهی آموزگار، از ابتدا آلوده و نسبت به مبانی دینی بی‌اعتنا شوند؛ آموزگاران باید به خودشان رحم کنند، وقت عبور از صراط از امانت و صله رحم سؤال می‌شود، با این بچه‌ها چه کردید، آیا آنها را ساختید یا نه؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیتِ آموزش و پرورش را به عهده دارد، اظهار داشت: مسئولین آموزش و پرورش خیلی باید توجه کنند، این مسئله ساده‌ای نیست، باید این عزیزان را پرورش و رشد داد، اگر به تربیت نسل نوجوان توجه شود، نوجوانی ساخته می‌شود که مایه افتخار اسلام و انقلاب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نوجوانان خوب تربیت شوند، قطعا کشور بیمه می‌شود، آمریکا و پست‌تر و لعین‌تر از او هم در این صورت نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع خیلی مهم است، خداوند می‌فرماید که اگر دفاع نکنید، دشمنان هیچ چیزی برای شما نمی‌گذارند، مسجد و مراسم عزاداری هم ندارید؛ انشاء‌الله خداوند سپاه پاسداران و ارتش خدوم و همه کسانی که در مقام دفاع از عزت و امانت هستند را حفظ کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دفاع را دارای میدان‌ها و عرصه‌های مختلفی دانست و تصریح کرد: دفاع میدان‌های مختلفی دارد، نوعی جنگ نیز فرهنگی است، فرهنگ غربی روی آورده و می‌خواهد فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد، آیا این را احساس نمی‌کنید؟ وضع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را می‌بییند، میدان دفاع، دفاع از موازین فرهنگی است، شهید مطهری یک مدافع قوی فرهنگی بود.

وی یکی دیگر از میدان‌های دفاع را دفاع در عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: آیا شما احساس می‌کنید که آمریکا می‌تواند فشار را زیاد کند تا مردم را چنین و چنان کند؟، آمریکا متوجه شده که فشار اقتصادی اثری نداشته، بنابراین به فشار دروغ‌گویی روی آورده و ذهن‌ها را تا می‌تواند خراب می‌کند، باید هوشیار باشیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به کسانی که دل در گروی غربی‌ها گفته‌اند که "امیدتان را از بیرون قطع کنید، دشمن خیر شما را نمی‌خواهد"؛ دشمن حاضر است هزار دروغ بگوید که منافع خودش را تأمین کند، میدان دفاع اقتصادی و سیاسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین به تشکیل دانشکده عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: در نیروهای مسلح ما مسئله دانشکده عقیدتی سیاسی ایجاد شده، برنامه خوبی است، اینهایی که فنون رزمی را می‌آموزند، از نظر عقیدتی و سیاسی نیز ساخته می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مهم در امر دفاع، دشمن‌شناسی است، اظهار داشت: دشمن را باید شناخت، اگر دشمن در میان شما بود و متوجه او نشدید و ساده‌لوح بودید، بزرگترین خطر است، دشمن‌ترین دشمن، دشمنی است که خیانتش را پنهان کند و شما متوجه نشوید و یک دفعه در دامن این مکر گرفتار شوید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خطاب به رأی‌دهندگان، گفت: فصل انتخابات مراقب باشید، همه به میدان می‌آیند و ادعا می‌کنند و شعار می‌دهند، گول شعارها را نخورید، خودش را ببینید، اگر دیدید آدم پا‌کدستی است، به او رأی دهید، در غیر این صورت به او رأی ندهید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: خطر نفاق در طول تاریخ اسلام و مسلمین هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکین است، باید به خطر نفاق توجه داشته و هوشیار باشید.

وی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران به ریشه‌یابی واقعه کربلا پرداخت و گفت: باید ببینیم چه شد که جنایتکاران، این جنایات عظیم را کردند، این جنایات فوق تصور و تحمل است، اینها که خود را مدعی مسلمانی می‌دانستند و پیغمبر را به عنوان رسول‌الله قبول داشتند، چطور حاضر شدند با فرزندان پیامبر چنین رفتاری داشته باشند؟

وی افزود: شیطان آنها را از یاد خدا برد، یاد خدا از خاطره آنها محو شد، این یک هشدار برای ماست، ممکن است هر فردی گرفتار این بیماری شود که دشمنان امام حسین(ع) شدند، وقتی یاد خدا از انسان دور شود، هر جنایتی را که فکر کنید، ممکن است مرتکب شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه یاد خدا دل را صیقل می‌دهد و تمیز می‌کند، اظهار داشت:  به برکت یاد خدا، چشمی که کور باشد، بینا می‌شود، چشم کور، هر جنایتی را نادیده انجام می‌داده است، وقتی دل نورانی شد، حالت انقیاد و اطاعت، بعد از اینکه حالت سرکشی داشته است، در او پیدا می‌شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با طرح این سؤال که چرا انقلابی که شهید داده و می‌دهد را به بازی گرفته‌ایم و با خون شهدا بازی کرده‌ایم؟، گفت: با بیت‌المال چه کرده‌ایم، آیا ناله مظلومین را ما که مسئول هستیم می‌شنویم؛ آیا می‌دانیم درد مردم چه است؟آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟ مسئول و هر فردی باید از خودش سؤال کند، اگر دید اشتباه کرده، برگردد، فریادهایش را بلند کند، شاید خداوند به دادش برسد، مسئول ببیند به اندازه حقوقی که از بیت‌المال گرفته، برای مردم کار کرده است؟

وی اضافه کرد: حالا که شیطان از انحراف کردن ما غافل نیست، ما هم نباید از یاد خدا غافل شویم. شیطان، فرهنگ عفاف و حجاب  را از مردان و زنان می‌گیرد، بی‌بند و باری دشمن امام حسین(ع) است، امام حسین(ع) شهید شد تا چنین چیزی رایج نشود، بی‌عفتی و بی‌غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند، مگر آندلس ساقط نشد؟ شیطان می‌گوید که می‌توانی ده‌ها میلیارد بدزدی، اما نمی‌دزدی، چقدر خاک بر سر هستی، بدزد و برو در خارج از کشور زندگی کن، اگر نمی‌دزدی خاک بر سر هستی!

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان  از  اقدامات قوه‌قضائیه برای برخورد مفسدان اقتصادی تقدیر و خاطرنشان کرد: ایشان خوب موفق شده که مچ دزدها را بگیرد و محاکمه و برخورد قاطع می‌کند، دعای توفیق بیشتر را برای آقای رئیسی داریم.

 

ایلام

آمریکا در همه اقداماتش علیه ایران شکست خورده است

به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس آزمون سخت ملت ایران بود و مقاومت برکات زیادی برای جمهوری اسلامی به همراه داشته به طوری که آمریکا تاکنون جرات تجاوز به خاک ایران اسلامی نداشته است.

وی اظهار کرد: همچنین مقاومت ملت در جنگ ۸ سال دفاع مقدس سبب تشکیل جبهه مقاومت در منطقه و جهان شد.

کریمی تبار افزود: افرادی که ایمان به خداوند داشته باشند، در برابر بزرگترین مصیبت دردناکی نیز تسلیم  خودکشی نمی‌شوند، خداوند مهربان است و اگر سخت‌ها و مشکلاتی را در زندگی انسان‌ها قرار می‌دهد بدون حکمت نیست، لذا باید همواره شکرگزار خداوند باشم و بدانیم  اگر از دنیا به راحتی دل بکنیم جایی در  آخرت نخواهیم داشت.

امام جمعه ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب همواره فرموده‌اند دشمن برای مذاکره با جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و ایشان می فرماید؛ مذاکره یعنی تحمیل خواسته‌های آمریکا بر ایران، و این مذاکره نمایش موفقیت آمریکا در جهان و منطقه است، لذا به هیچ عنوان مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی انجام نمی‌گیرد مگر اینکه توبه کند در آن صورت آمریکا می‌تواند به عنوان عضوی از مذاکره کننده حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر آمریکا فکر می‌کند با فشار می‌تواند ایران را پای میز مذاکره بیاورد، خیالی خام و طبل توخالی است، بنابراین نشریات و رسانه‌ها در فضای مجازی به رهنمودهای رهبر توجه داشته باشند.

کریمی تبار یادآور شد: آمریکا در هرجایی که عکس العملی علیه ایران انجام داده شدیدترین ضربه را خورده و با شکست مواجه بوده است.

امام جمعه ایلام در پایان گفت: در حمله اخیر انصارالله کشور یمن به تاسیسات نفت عربستان، سبب سردرگمی آل سعود و متحدانش در جهان شده و این امر مهم از نشانه‌های قدرت الهی و دفاع از مظلومان و مسلمانان در برابر ضالمین است.

 

سیستان و بلوچستان

پیروزی در دفاع مقدس زمینه تداوم انقلاب را فراهم کرد/ مسئولان زمینه سفر آسان زائران حسینی پاکستان را فراهم کنند

به نقل از عصرهامون؛ خطیب جمعه زاهدان در خطبه های این هفته نماز که در مصلی قدس برگزار شد گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس برخی ها می گفتند که صدام با ارتش خود در برابر ملت ایران است اما در حقیقت یک دنیا بعثی ها را همراهی می کرد که ملت ایران را زمین گیر کنند ولی نهضت عاشورا و همدلی مردم ایران موجب شد تا واقعه کربلا زنده و حق بر باطل پیروز شود.
 
حجت الاسلام مصطفی محامی افزود: دفاع مقدس دوران خاص و طلایی بود که همه ملت ایران از پیر و جوان و زن و مرد دست در دست یکدیگر از مرز تا پایتخت کشور متحد شدند و با تمام قوا جلوی هجوم متجاوزان را گرفتند و نتیجه این شد که حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.
 
وی با اشاره به سی و یکم شهریور ماه و سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی رشادت های بسیاری از ملت ایران شاهد بودیم و جانبازان و شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب شد که امروز بر همه ما وظیفه است تا نام و یاد شهدا و خانواده های شاهد و ایثارگر را زنده نگهداشته و قدردان آنها باشیم.
 
وی با اشاره به میزبانی سیستان وبلوچستان از زائران حسینی کشور پاکستان گفت: خدمت رسانی به زائر امام حسین(ع) توفیق بزرگی است و از آنجا که تعداد زیادی از این زائران حسینی از طریق مرز میرجاوه وارد استان می شوند ضرورت دارد تا مسئولان با تمام توان زمینه های اسکان و تسهیل ورود و خروج این زوار را فراهم کنند.

 

همدان

معضل بزرگ امروز کشور جامعه بیکار و جوانان بیکار است

به نقل از عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت : یکی از مصادیق تقوا توجه به حضرت ولی عصر عج است که انسان در زندگی خودش باید توجه داشته باشد و این یکی از مظاهر تقواست.

وی ادامه داد: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و به یاد امام و شهدا و ایثارگران همه را یاد می کنیم و در سال ۵۷ که انقلاب شد نظام اسلامی به بازسازی از درون پرداخته است.

امام جمعه همدان افزود: کسانی که به نظام اسلامی حمله کردند در دوران اول انقلاب مشکل اصلی شان این نبود که به نظام اسلامی حمله کردند بلکه مشکل اصلی آنها چهار شعار اصلی بود که استقلال آن نظام های استکباری دنیا را در اینده دچار مشکل خواهد کرد.

وی عنوان کرد : تحلیل گران غرب از همان ابتدا متوجه خطر بزرگ کشوری مستقل برای کشورهای مستکبر بودند و به مقابله با آن پرداختند.

آیت الله شعبانی تاکید کرد: در آستانه سال تحصیلی هستیم و با کمبود معلم مواجه هستیم اما در استان همدان جدی نیست و پیگیری می شود.

وی ادامه داد: برخی افراد از نام شهدا می ترسند و در استان هایی شاهد برداشتن نام شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان، معضل بزرگ امروز کشور را جامعه بیکار و جوانان بیکار دانست و گفت: مشکل بزرگ امروز ما اشک جوانانی است که بخاطر سیاست گذاری های غلط در بازار تولید و کار دچار مشکل شده اند.

 

کهگیلویه و بویراحمد

عربستان به دنبال جوسازی علیه ایران است/ قاطعیت قوه قضایه سبب امیدواری مردم و ناکامی فاسدزاده‌ها شد

حجت الاسلام موسوی اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی تمام کشورهای بر علیه ایران هجوم آورده اما همه آنها با حضور همه جانبه مردم و اقشار مختلف در عرصه جنگ و دفاع مقدس شکست خوردند.   حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: امروز یمن توسط عرستان سعودی مورد هجوم قرار داشته و همین موضوع سبب کشتار و شهادت تعداد زیادی از مردم یمن در این تهاجم شده است.   وی افزود: در چند روز گذشته پالایشگاه آرامکو عربستان سعودی توسط موشک های یمنی مورد اصابت قرار گرفته اما آل سعود با جو سازی بیان می کنند کار ایران است.

موسوی اعظم در بخشی دیگر از خطبه‌ها به جنگ نابرابری که آل سعود علیه مردم مظلوم یمن راه انداخته اشاره کرد و گفت: در این جنگ و حمله وحشیانه 16 هزار نفر که در میان آنها 6 هزار کودک بوده به خاک و خون کشیده شدند.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های قوه قضایه سبب امیدواری مردم و ناکامی فاسدزاده ها شده و در حال حاضر مشغول مجازات آنها هستند، اما کسانی با تبلیغات منفی بر علیه قوه قضاییه کارشکنی میکنند، اما این قوه بدون توجه به جو سازی ها حتی با قضات متخلف برخورد کرده تا بهانه ای برای تهاجم مغرضان بر علیه قوه قضاییه قرار نگیرد، در این راستا عده ای از آقازاده گان یاد می شود که باید گفت کسانی آقازاده محسوب شده که تخلف نکرده، مرتکب فساد نشوند و به انقلاب خدمت کنند نه کسانی که مرتکب دزدی از بیت المال شده و به بیت المال مسلمان دست درازی می کنند، بنابراین همه ما باید از اقدامات قوه قضاییه حمایت کنیم.   موسوی‌اعظم نظارت را در کنار برخود قضایی لازم دانست و افزود: قوه قضاییه به بازار و گرانفروشی هم خوشبختانه ورود پیدا کرده است و باید مسوولان اجرایی در همراه با دستگاه قضایی اجازه ندهند سودجویان در بازار به مردم اجحاف کنند.     در حال تکمیل

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد