Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@03:47:08 GMT

ترین‌های فرهنگی هنری هفته کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۹۶۹

ترین‌های فرهنگی هنری هفته کدامند؟

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار حوزه فرهنگ و هنر همواره مورد رصد بسیاری از مردم قرار می‌گیرد. از پرفروش‌ترین فیلم تا پرحاشیه‌ترین چهره‌ها موضوعاتی هستند که کاربران و مخاطبان آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

در این گزارش سعی شده که گلچینی از مهمترین اخبار فرهنگی هنری هفته گردآوری و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرفروش‌ترین فیلم هفته، فیلم«ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی است که بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهناز نوشیر بازیگران آن هستند.

درباره موضوع این فیلم آمده است: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند و ...

جنجالی‌ترین صحبت‌ها هم سخنان احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» بود که انتشار نسخه غیرقانونی و باکیفیت این فیلم با دوبله عربی در فضای مجازی، اعتراض شدید درویش را به همراه داشت. در پی این اعتراض ها، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور مجوز برای فیلم رستاخیز به صورت دی وی دی و... خبر داد.

بیشتر بخوانید:چرا خارجی‌ها می‌توانند «رستاخیز» را ببینند، اما مخاطبان داخلی نه؟!/ مسئولان را به دادگاه الهی حواله داده‌ایم/ بگذارید مجوز DVD فیلم صادر شود + فیلم

جالب‌ترین خبر هم بازیگر شدن پسر پرویز پرستویی بود. بهروز پرستویی مقابل دوربین مصطفی کیایی رفت و برای اولین بار به ایفای نقش پرداخت.

بیشتربخوانید:فرزند پرویز پرستویی هم بازیگر شد

بی ثبات ترین حوزه هم صنعت چاپ و کتاب است. براساس آخرین اخبار این هفته از صنعت چاپ و نشر، تعداد عناوین کتاب در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۲ هزار و ۴۰۳ عنوان کاهش یافته است. اگر این روال ادامه داشته باشد دیگر چرخ صنعت چاپ به خوبی نخواهد چرخید و خطرات بسیاری سرمایه‌های مالی و انسانی این حوزه را تهدید می کند.

پرحاشیه‌ترین اتفاق هم،؛ پست‌های حاشیه ساز  برخی سلبریتی‌ها در فضای مجازی بود که البته مربوط به یک هفته و زمان خاص نمی‌شود. آنها هروقت بخواهند درباره مسائلی که کوچک‌ترین تخصص درباره آن ندارند نظر می‌دهند؛ این اظهار نظر عده‌ای به اصطلاح هنرمند بعضا با اعتراض مردم همراه است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما ادبیات بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود

 علی اصغر دریایی  در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند،بیان کرد: برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ در همین راستا است.

دریایی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویداد‌های سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه‌ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت‌های امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند