Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@02:17:04 GMT

کولاک علیرضا کریمی در نورسلطان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۱۳۶

کولاک علیرضا کریمی در نورسلطان

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رقابتهای کشتی آزادقهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، یونس امامی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر کایپانوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا عصر فردا برای مدال برنز به روی تشک برود.

امامی در حالی در این مبارزه بازنده شد که در ثانیه آخر و در حالی که ۷-۵ عقب بود اقدام به بارانداز حریف کرد اما داوران به جای ۲ امتیاز یک امتیاز به او دادند و باعث شکست وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رد اعتراض ایران، یک امتیاز دیگر به حریف داده شد تا امامی ۷ بر ۶ بازنده شود.

امامی پیش از این در مبارزه نخست مقابل اریگلنت پریزرنی از آلبانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر الامان دوگدوربیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر کوجیرو شیگ دارنده مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اما در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی در دیدار نیمه نهایی مقابل جبراییلوف از روسیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد. کریمی در فینال با جی دن کاکس قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان از آمریکا مسابقه می دهد.

کریمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر روبه ‌آن از مولداوی به برد قاطع ۱۲ بر یک دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز به مصاف ساگالیوک از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید.

یدالله محبی دیگر نماینده ایران در روز دوم این رقابت‌ها بود که در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی برابر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از اوکراین به روی تشک رفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با توجه به شکست کشتی‌گیر اوکراین مقابل پتریاشویلی گرجستانی، محبی از دور مسابقات حذف شد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

محبی پیش از این در دور نخست برابر دورجخاند از مغولستان ۶ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل گویازدوفسکی دارنده ۲ مدال برنز جهان از آمریکا به روی تشک رفت و با نمایشی زیبا به برتری ۵ بر ۲ رسید.

اما در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست برابر خیندری گارزون کابالرو از کوبا به میدان رفت و با ارائه یک نمایش ضعیف با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست ۱۰ بر ۶ این کوبایی در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبک و دارنده ۲ برنز جهان، افضلی وداع زودهنگامی از این رقابت‌ها داشت و سهمیه المپیک را نیز از دست داد.

همچنین در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری ضمن صعود به رده بندی موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما امیر محمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد. اطری بعد از ظهر امروز(جمعه) برای کسب مدال برنز جهان به مصاف کومار راوی از هند می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علیرضا کریمی مسابقات کشتی آزاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن محمدرضا ریگی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به نشان طلای این دسته وزنی دست یافت.

دیگر خبرها

  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن محمدرضا ریگی
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان
  • برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست