Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات بهداشتی فدرال آمریکا  روز جمعه اعلام کردند که ابتلا به بیماری‌های تنفسی ناشی از مصرف سیگار الکترونیکی در آمریکا روز به روز در حال افزایش است. در همین ارتباط، مقامات شهر لس آنجلس به دنبال ممنوع کردن سیگارهای الکترونیک طعم دار هستند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مقامات بهداشتی آمریکا، شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های که به دلیل استفاده از سیگارهای الکترونیک به بیماری های تنفسی مبتلا شده اند، روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی از این سیگارهای الکترونیکی تتراهیدروکانابینول به کار رفته است که بطور مستقیم به سیستم تفنسی انسان اسیب های جدی وارد می کند.

در برخی از این سیگارها، نیکوتین یا تتراهیدروکانابینول با مواد افزودنی غیر مجاز دیگر ترکیب شده است که می تواند جان انسان را به خطر اندازد.

در یک ماه گذشته هفت نفر در آمریکا به علت استفاده از سیگارهای الکترونیک جان خود را از دست داده اند.

مقامات بهداشتی آمریکا در ماه ژوئیه ( تیر - مرداد) با مشاهده جوانانی که با مشکلات حاد تنفسی، سرفه، درد در قفسه سینه و حتی تهوع به بیمارستان مراجعه کردند، گفتند که موارد مشکوکی در ارتباط با سیگارهای الکترونیکی مشاهده شده است.

در همین ارتباط، چندی پیش نیز سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از "سیگار الکترونیک" هشدار داد و خطرات ناشی از آن را بسیار جدی و استفاده از آن را بسیار مضر معرفی کرد.

 سازمان جهانی بهداشت در گزارشی از فراگیر شدن استفاده از سیگارهای الکترونیک ابراز نگرانی کرد و آن را برای افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند، بسیار مضر دانست.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سیگار الکترونیکی می‌تواند در ترک سیگار کمک کند و حتی ممکن است دروازه‌ای برای اعتیاد در بین جوانان باشد.»

دستگاه بخارساز (ویپ) سیگار الکترونیک که به وسیله آن نیکوتین مایع اعتیادآور در دمای بالا به صورت بخار فرو داده می‌شود، می‌تواند فرد را به سمت اعتیاد هدایت کند.

 سیگار الکترونیک نسبت به سیگار معمولی مواد سمی کمتری دارد اما با این حال این وسیله همچنان سلامتی استفاده‌کنندگان را به خطر می‌اندازد.

 گرچه هنوز میزان خطر مرتبط با سیستم تبدیل نیکوتین مایع به بخار به‌طور قطعی برآورد نشده است اما این سیستم بدون شک مضر است و باید تحت نظارت قرار گیرد.

کارشناسان بهداشتی بر این باورند که شواهد کافی مبنی بر این ادعا که با کمک این نوع سیگار می‌توان سیگار معمولی را ترک کرد ، وجود ندارد. 

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه هشت میلیون نفر در اثر مصرف دخانیات چه به‌طور مستقیم چه غیر مستقیم در جهان جان خود را از دست می‌دهند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت آمریکا سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب