Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دماوند گفت: خوشبینی کودکانه برخی گروه های سیاسی به مذاکره مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری یکی از بزرگ‌ترین فوائد جنگ هشت ساله حفظ و تقویت روحیه انقلاب در نسل جوان ما و در جامعه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه انقلاب با حضور در صحنه دفاع مقدس ماندگار شده است افزود: باید به این موضوع توجه کنیم که چه عاملی باعث تحریک دشمن برای حمله به کشور ما بود، یکی از عوامل این بود که دشمن در ما احساس ضعف ایجاد کرده بود و رهبر معظم انقلاب در این مورد فرمودند؛ اگر دشمن بعثی و محرکینش خاطر جمع نبودند که چند روزه به تهران می رسند این جنگ صورت نمیگرفت و آنها در ما احساس ضعف پدید آوردند و احساس ضعف شما موجب تشویق دشمن و حمله به ما بود و این یک قاعده کلی است لذا اگر میخواهید دشمن را از تهاجم به خودتان مطلع کنید سعی کنید احساس ضعف نداشته باشید.

 

فتاح دماوندی بیان داشت: خوش بینی کودکانه برخی از گروه‌های سیاسی در مورد مذاکره ایران و آمریکا ضرب‌المثل خواهد شد، طبق فرمایش رهبری هدف آمریکایی‌ها از مطرح کردن موضوع مذاکره با ایران تحمیل خواسته های آنها بر ما است آنها می‌گویند بر سر میز مذاکره، ما باید فلان چیز ها را بگوییم و ایران قبول کند، بعد فرمودند؛ برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به عنوان گاو شیرده آنها عمل می کنند جمهوری اسلامی ایران جمهوری مومنین جمهوری مسلمین و جمهوری عزت است و آنها می‌خواهند از راه فشار حداکثری ما را تسلیم کنند.

 

خطیب جمعه دماوند گفت: ما در این چهل ساله ثابت کردیم که بدون آمریکا هم می‌توان پیشرفت کرد و شرط پیشرفت ما جدی گرفتن ظرفیت های داخلی در همه بحث‌های فرهنگی اقتصادی اجتماعی و امنیتی است البته تعامل با دنیا هم خوب است به شرط توازن منافع و زیردست قرار نگرفتن، شرط پذیرش توبه آمریکا بازگشت به معاهده هسته‌ای است اما توبه گرگ مرگ است و بعید است که آمریکا با آن غرور و تفکری که دارد به برجام برگردد چون عهد شکنی در خون ترامپ جریان دارد.

 

وی افزود:حمله مقابله به مثل یمنی ها به انبارهای نفتی و ادوات جنگی متقابل حمله انصارالله به قلب صنعت نفتی ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان پیام روشنی به جهان مخابره کرد پیام پهپاد های یمنی به دنیا این بود که عربستان محیط خوبی برای سرمایه گذاری اقتصادی نیست هر لحظه ممکن است مراکز اقتصادی و نظامی عربستان و امارات با آتش قهر یمنی ها به خاکستر تبدیل شود دود آتش بازی بین یمن و عربستان به چشم آمریکا هم رفته و این حاصل چاه کندن برای دیگران است پس از این حمله قیمت نفت گران شد تولید ۵ میلیون بشکه نفت عربستان متوقف شد ۳۱ میلیارد دلار خسارت وارد آمد و اکنون  به سران سعودی می گوییم پهپادهای یمنی تمام نشده‌اند.

 

فتاح دماوندی خطاب به کسانی که در فضای رسانه‌ای جهان تبلیغ کردند که ایران عامل حملات به مراکز نفتی عربستان بوده است گفت: تاریخ جمهوری اسلامی نشان داده که ایران هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده است  و ما نیازی به حمله به عربستان نداریم آنها به دوستی ما نیاز دارند و هستند گروه‌های مقاومتی که به سعودی‌ها سیلی بزند بلکه از خواب غفلت بیدار شوند و امروز نوبت به سیلی زدن ما به سعودی‌ها نرسیده است سیلی ما به ظالمین در کشورهای اطراف بیدار کننده نخواهد بود چرا که ما امتحان خود را در دفاع مقدس پس داده ایم ما قسم خورده‌ایم که در برابر ظالم بایستیم و از حق مظلوم دفاع کنیم اما به سعودی‌ها نصیحت می کنیم که دست از ظلم و خونریزی بردارند.

 

فتاح دماوندی بیان داشت: چند نفر بزدل و ترسوی داخلی که بعضا قلم به دست هم هستند خود را نماینده ملت شیردل ایرانی ندانند ایران بیشه شیران است و سرزمین مومنان بلند قامت پیامبر اکرم فرمود مومن مثل کوه استوار است که طوفان ها هم او را تکان می‌دهد برای لرزاندن دل بن سلمان ها و سعودی ها همان گروه شبه نظامی یمن یعنی انصارالله کافی است نیازی به ورود سلیمانی های ما نیست و اتهام حمله به ایران به تاسیسات نفتی سعودی ها برای تشدید پروژه ایران حراسی و دوشیدن عربستان توسط آمریکا است و خنده‌دار است که ثروتمندترین کشور منطقه و بزرگترین قدرت نظامی دنیا از پس یک گروه شبه‌نظامی فقیر ترین کشور منطقه بر نمی‌آید.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی ماه محرم نماز جمعه خطبه های نماز جمعه فتاح دماوندی امام جمعه دماوند مذاکره با آمریکا شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!

عربستان‌سعودی در بحبوحه بالا گرفتن احتمالات در خصوص آب‌رفتن نئوم، به سراغ سرمایه‌گذاران چینی رفته‌است تا توجه آن‌ها را به این پروژه جلب کند.

مسئولان نئوم در هفته گذشته از پکن، شانگ‌های و هنگ‌کنگ بازدید کردند تا توجه سرمایه‌گذاران چینی را به این پروژه جلب کنند. گفتنی است که هنوز هیچ خبری از معاملات انجام شده با چینی‌ها به رسانه‌ها درز نکرده‌است.

این ارتباط با سرمایه‌گذاران از طریق نمایشگاهی صورت گرفت که مسئولان پروژه نئوم برپا کردند. لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ کنگ، به خبرگزاری فرانسه گفت: «واکنش‌ها به این پروژه بلندپروازانه تاکنون بی‌طرفانه بوده‌است. من ممکن است برای تفریح به نئوم بروم، اما هیچگاه این شهر را برای اقامت دائم اتخاب نمی‌کنم.»

مسئولان این نمایشگاه و پروژه ساخت نئوم، توجهی به گزارش‌هایی که مبنی بر آب رفتن نئوم منتشر شده‌است، نشان نداده‌اند. گفتنی است که اوایل ماه جاری، بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تخمین‌های قابل توجهی را برای تعداد افرادی که انتظار می‌رود در این شهر خطی زندگی کنند، کاهش داد. در این گزارش آمده‌است که تعداد ساکنان مورد انتظار برای "آسمان خراش افقی" از ۱.۵ میلیون تا سال ۲۰۳۰ به کمتر از ۳۰۰.۰۰۰ نفر کاهش یافته‌است.

طارق قدومی، مدیر اجرایی نئوم، گفت: «هدف جمعیتی ۹ میلیون نفری به موقع محقق خواهد شد.»

بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، مسئولان پروژه نئوم، به سوالات این خبرگزاری پاسخ نداده‌اند. با اینحال گزارش‌ها حاکی از آن است که نگرانی‌های گسترده‌تری برای سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در پروژه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد سعودی وجود دارد.

بلومبرگ گزارش داد که واقعیت‌های مالی این پروژه که می‌تواند تا ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، شروع به ایجاد نگرانی در دولت عربستان کرده‌است. وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد، این کشور همچنین شروع به وام گرفتن برای کمک به تامین مالی نئوم و سایر "مگا پروژه‌های ویژن ۲۰۳۰" کرده‌است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که پروژه نئوم همچنین قصد دارد برای اولین بار اوراق قرضه منتشر کند. این نشریه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که پروژه کلان شهر می‌تواند تا ۱.۳ میلیارد دلار با فروش اوراق قرضه اعتبار جذب کند.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!