Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@04:15:42 GMT

کاهش بدهی‌های ارزی بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۵۷۱۱

کاهش بدهی‌های ارزی بانک مرکزی

خبرگزاری میزان- بررسی آمار بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی این بانک روندی کاهشی داشته است. تاریخ انتشار: 20:30 - 29 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۱۵۷ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بررسی آمار بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی این بانک روندی کاهشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بدهی‌های ارزی این بانک در خرداد ۹۸ به ۲۲۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته، اما نسبت به پایان سال ۹۷، هشت دهم درصد کاهش یافته است.

حجم بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد ۹۷ حدود۲۲۱ هزار میلیارد ریال و در اسفند ۹۷ معادل ۲۲۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

میزان بدهی‌های ارزی بانک مرکزی از سال ۹۶ روند صعودی داشته به طوری که در خرداد ۹۶ حدود ۱۵۵ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۶ معادل ۱۹۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد ۹۷ نسبت به خرداد ۹۶ حدود ۴۲.۵ درصد داشته است که این روند افزایشی در سال ۹۷ نیز ادامه می‌یابد، اما از ابتدای سال ۹۸ این روند تغییر یافته و نزولی می‌شود.

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی به مسایلی مانند ودیعه ثبت سفارش کالا‌های بخش غیر دولتی و پیش پرداخت اعتبارات اسنادی تعلق دارد.

میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز در خرداد امسال ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش ۱.۵ درصدی و نسبت به اسفند ۹۸ افت ۲.۷ درصدی داشته است.

حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در خرداد ۹۷ معادل ۴۵۹ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ حدود ۴۶۵ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بدهی ارزی بانک مرکزی آمار دارایی خارجی خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

اپلیکیشن «بام» بانک ملی، در آخرین به‌روزرسانی خود، خدمات مربوط به افتتاح حساب ارزی و نمایش مانده این حساب را به کاربران ارائه می‌کند. - اخبار بازار -

  به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، اپلیکیشن «بام» بانک ملی که یک ابزار هوشمند بانکداری است، در یک به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل Android از نسخه 4.9.1 رونمایی کرده که قابلیت‌های جدیدی را در خود جای می‌دهد.

 از بین این قابلیت‌ها مهم‌ترین موارد را می‌توان به امکان افتتاح حساب ارزی، نمایش مانده‌حساب ارزی و تنظیمات حساب جدید اختصاص داد؛ چرا که بسیاری از متقاضیان خواهان امکان افتتاح حساب ارزی در این اپلیکیشن بودند.

 در این راستا بانک ملی ایران امکان افتتاح حساب ارزی را در بستر اپلیکیشن بام نیز در اختیار مردم قرار داده، تا مشتریان بتوانند با سهولت بیشتری نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد