Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@16:18:20 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۲۹

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۶۶۹

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که پس از تجاوز سعودی ها به مناطقی از یمن تنش ها در خاورمیانه بار دیگر بالا گرفته است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر رشد هفتگی بیش از 7 درصدی قرار گرفت.

ائتلاف به رهبری عربستان عملیاتی نظامی در شمال شهر بندری حدیده یمن انجام داده و همین مسئله موجب رشد قیمت نفت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 29 سنت معادل 0.45 درصد افزایش به 64 دلار و 69 سنت رسید و در آستانه جهش هفتگی 7.7 درصدی قرار گرفت که بیشترین رشد هفتگی از ماه ژانویه تاکنون به شمار می رود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 45 سنت معادل 0.77 درصد افزایش داشت و به 58 دلار و 58 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در آستانه ثبت رشد هفتگی 7.1 درصدی قرار دارد که بیشترین رشد قیمت از ماه ژوئن تاکنون است.

پس از حمله روز شنبه پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان میزان تولید نفت این کشور به حدود نصف کاهش یافت. وزیر انرژی عربستان وعده داده که تا پایان ماه جاری تولید نفت این کشور به وضعیت عادی برگردند و تا پایان ماه نوامبر به 12 میلیون بشکه در روز برسد.

عربستان و آمریکا ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده اند. اما ایران هرگونه اتهامی را رد کرده و هشدار داده که هرگونه تجاوزی را به صورت قاطع و کوبنده پاسخ خواهد داد.

در همین حال در آمریکا طوفان گرمسیری ایملدا موجب شده تا یکی از پالایشگاه های اصلی این کشور تولید خود را کاهش دهد و یک خط لوله اصلی نفت، پایانه ها و یک کانال کشتی رانی در تگزاس بسته شود.

بازارهای نفت همچنین به مذاکرات تجاری آمریکا و چین در واشنگتن چشم دوخته اند تا ببینند که آیا امیدی برای پایان دادن به جنگ تجاری وجود دارد یا نه.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نوشاد عالمیان برابر بازیکن ۱۹ ساله با رنکینگ‌ جهانی ۲۹

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دیدار نوشاد عالمیان در جدول اصلی رقابت های تنیس روی میز گرند اسمش عربستان، شامگاه شنبهبرابر «کائو چنگ جو» از چین تایپه برگزار شد.

در این دیدار نوشاد عالمیان برابر حریف خود با نتیجه ۳ بر ۲ صاحب برتری شد. ابن برتری در حالی به دست آمد که پینگ پنگ باز چینتایپه ۱۹ ساله است اما رنکینگ ۲۹ جهان را در اختیار دارد.

نوشاد عالمیان که با سه پیروزی متوالی و بدون باخت در مرحله مقدماتی، وارد جدول اصلی گرند اسمش عربستان شد در ادامه و درجدول یک شانزده نهایی با برنده دیدار «لیانگ جینگ کون» از چین و «دنیل هابسون» از اتریش رقابت خواهد کرد.

کد خبر 6096642 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • نرخ ارز امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • پیروزی نوشاد عالمیان برابر بازیکن ۱۹ ساله با رنکینگ‌ جهانی ۲۹