Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@12:12:28 GMT

بررسی فنی فورد فوکوس ST ۲۰۱۹ + مشخصات

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۸۷۴

بررسی فنی فورد فوکوس ST ۲۰۱۹ + مشخصات

پس از تست‌های سخت زمستانی و مشاهده‌ی چندین نمونه‌ی پیش‌تولیدی در خیابان‌ها، فورد رسماً از نسل جدید هاچبک تیز و فرز فوکوس ST ۲۰۱۹ رونمایی کرد.


درست همانند نسل قبل، فوکوس ST جدید با دو پیشرانه و دو فرم بدنه در دسترس است. خبر بزرگ اینکه نسخه‌ی بنزینی این خودرو استفاده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو را کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی بزرگ‌تر و قوی‌تر ۴ سیلندر ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ لیتری توربو با قدرت ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر بهره‌مند شده است.


قدرت و گشتاور این پیشرانه نسبت به قلب آهنین قبلی به ترتیب ۱۲ و ۱۷ درصد بهبود یافته است.

مشخصات فنی

بنا به گفته‌ی فورد، نتیجه‌ی این افزایش قدرت و گشتاور در پرفورمنس خودرو مشهود بوده و فوکوس ST جدید می‌تواند زیر ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای اولین بار این خودرو به دیفرانسیل لغزش محدودی مجهز شده که باعث بهبود کشش و پایداری می‌شود. همچنین حالت‌های قابل انتخاب رانندگی نیز وجود دارد.

پیشرانه‌ی تمام آلومینیومی ۲.۳ لیتری یاد شده از درس‌های آموخته شده در زمان توسعه‌ی سوپرکار فورد GT و پیکاپ F-۱۵۰ رپتور بهره برده، زیرا دارای تکنولوژی ضد تأخیری است که باعث ارائه‌ی آنی قدرت در حالت‌های اسپورت و پیست می‌شود. زمانی که راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد ویژگی ضد تأخیر یاد شده گاز را باز نگه می‌دارد و سرعت چرخ کمپرسور را حفظ کرده تا به این ترتیب فاصله‌ای در زمان فشردن دوباره پدال گاز و پاسخ پیشرانه ایجاد نشود.

فورد جدای از پیشرانه‌ی بنزینی قلب آهنین ۲ لیتری توربودیزل اکو بلو را نیز عرضه می‌کند. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب برابر با ۱۹۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متری بوده و قوی‌ترین پیشرانه‌ی دیزلی تاریخ فوکوس می‌باشد.

 

هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کنند، اما می‌توان گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک را نیز سفارش داد. عملکرد هماهنگی با دور پیشرانه که در این پیشرانه‌ها وجود دارد را می‌توان غیرفعال هم کرد. گیربکس اتوماتیک نیز دارای پدال شیفتر می‌باشد. همچنین گیربکس رفتار و استایل راننده را ارزیابی می‌کند تا بهترین زمان‌بندی تعویض دنده را ارائه کند.

فورد فوکوس ST جدید بر پایه‌ی پلتفرم جدید C۲ ساخته شده و از سیستم تعلیق، ترمز و پیکربندی قوای محرکه‌ی منحصربه‌فرد سود می‌برد. این تغییرات باعث ایجاد پاسخ و چابکی بیشتر فوکوس ST می‌شود.

هاچبک اسپورت فورد همچنین از ویژگی دامپینگ با کنترل مداوم CCD برخوردار است که به‌صورت استاندارد در مدل‌های اکوبوست ۵ درب وجود دارد. گفته شده این سیستم باعث بهبود آرامش داخل کابین می‌شود. به عنوان نتیجه مشتریان با فشار یک دکمه آرامش یک خودروی سواری و پرفورمنس خودرویی اسپورت را در اختیار خواهند داشت.

سفتی دامپر‌ها در مقایسه با فوکوس استاندارد تا ۲۰ درصد در جلو و ۱۳ درصد در عقب افزایش یافته درحالی‌که ارتفاع خودرو هم ۱۰ میلی‌متر پایین آمده است. سیستم فرمان برقی خودرو هم ۱۵ درصد سریع‌تر از فوکوس استاندارد بوده و تنها دو دور برای قفل شدن نیاز دارد. ترمز‌ها هم از دیسک‌های بزرگ‌تر برخوردار بوده و تکنولوژی بوستر الکتریک آن باعث ایجاد فشار ترمز سریع‌تری در مقایسه با سیستم‌های هیدرولیکی می‌شود.

فوکوس ST ۲۰۱۹ از نظر استایل و طراحی ظاهری بالغ، اما جذاب داشته و ترکیبی از کیت بدنه‌ی تیز و کابینی اسپورت است. در بخش داخلی صندلی‌های ریکارو، غربیلک فرمان اسپورت و تریم آلومینیومی دیده می‌شوند.

نسل جدید فورد فوکوس ST به‌صورت هاچبک ۵ درب و استیشن ۵ درب در دسترس خواهد بود و از تابستان سال جاری میلادی فروخته خواهد شد. شایان ذکر است نسل جدید این خودرو در آمریکا عرضه نخواهد شد.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: پس از ماه‌ها سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز خاورمیانه، هزینه این رهگیری‌ها در حال افزایش است. به گفته رئیس تدارکات تسلیحات پنتاگون اقدامات برای از بین بردن سامانه‌های هوایی بدون خدمه اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای هر شلیک هزینه دارد.

ویلیام لاپلانت معاون یکی از معاونان وزارت دفاع آمریکا این اظهارات را اوائل هفته جاری (میلادی) در کنفرانسی به میزبانی مرکز مطلعات استراتژیک و بین‌المللی مطرح کرد. او گفته تلاش‌های کنونی برای متوقف کردن پهپادهای شلیک شده از سوی شبه‌نظامیان حوثی در یمن بر موشک‌های پرهزینه ناوشکن‌های نیروی دریایی یا جت‌های جنگی متکی است. برچسب قیمتی فعلی خیلی گران تمام می‌شود.

از ماه اکتبر (مهرماه ۱۴۰۲)، نیروهای آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن، پهپادها و موشک‌های تهاجمی یک طرفه حوثی‌ها را که از یمن شلیک می‌شوند سرنگون می‌کنند. تا اواسط دسامبر ۲۰۲۳ (آذرماه ۱۴۰۲)، بیش از سه دوجین (بیش از ۳۶ فروند) شلیک به سمت پهپادها انجام شد. در بهار امسال بیش از ۱۳۰ مورد شلیک صورت گرفته است.

ارتش ایالات متحده همه جزئیات مربوط به سلاح‌های مورد استفاده در این عملیات را به اشتراک نگذاشته است، اما موشک استاندارد ۲ (Standard Missile ۲) که یک موشک زمین به هوا با برد متوسط است به ازای هر شلیک ۲.۱ میلیون دلار هزینه دارد.

موشک‌های ۲.۱ میلیون دلاری استاندارد آمریکا برای مقابله با اهداف هوایی

بعد از ماه‌ها سرنگونی سیستم‌های کنترل هواپیماهای بدون سرنشین، این صورت حساب احتمالا بالاست و به تکاپوی پنتاگون برای پیدا کردن جایگزین‌های ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر کمک می‌کند.

یک موشک زمین به هوا با برد متوسط می تواند ۲.۱ میلیون دلار برای هر هزینه داشته باشد. شلیک کرد. پس از چندین ماه سرنگونی UAS، این صورتحساب احتمالاً بالاست و به تلاش‌های پنتاگون برای یافتن جایگزین‌های ارزان‌تر و کم‌هزینه کمک می‌کند.

سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین در حال افزایش است. دو هفته پیش، نیروهای ایالات متحده به اسرائیل و دیگر شرکای خود پیوستند و به سرنگونی حدود ۳۰۰ پهپاد و موشک تهاجمی یک طرفه شلیک شده توسط ایران و شرکای آن به سمت اسرائیل کمک کردند. اگرچه هیچ کشته‌ای در جریان این حمله گزارش نشد، اما آمریکا و متحدانش به جای فناوری یا سیستم‌های ارزان ضد پهپاد که لاپلانت امیدوار است به آن دست پیدا کند، چندین جت جنگنده اف ۱۵ ای، سیستم‌های موشکی پاتریوت و ابزارهای دیگر را به کار گرفتند.

ارتش آمریکا در مورد اینکه چه مهمات و چه تعداد هواپیما برای رهگیری حمله ایران استفاده کرده است، از جمله اینکه آیا خلبانی به فشار خون دچار شده است یا نه – صحبتی نکرده است، اما با توجه به انواع هواپیماها و کشتی‌های درگیر، احتمالاً موشک‌های متداول و رایج مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

لاپلانت می‌گوید هدف پنتاگون این است که هزینه‌های رهگیری پهپاد را به کسری از آنچه که تاکنون وجود دارد کاهش دهد. به گفته او وزارت دفاع به جایگزین‌هایی نیاز دارد که برای هر شلیک فقط ده‌ها هزار دلار یا تنها ۱۰ هزار دلار هزینه کند.

این اولین باری نیست که لاپلانت نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر و توسعه تسلیحات برای مقابله با سیستم‌های هوایی بدون سرنشین را مطرح می‌کند. در ماه‌های اخیر، او بارها در مورد نیاز به ساخت این سلاح‌ها «در مقیاس متناسب» با تمرکز بر یافتن سامانه‌های تسلیحاتی ارزان‌تر برای پاسخگویی به تعداد بالای رهگیری‌هایی که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، صحبت کرده است.

براساس گزارش یک نشریه دفاعی آمریکا (Taskandpurpose)، در حالی که برخی پهپادهای تجاری کوچک‌تر که به سلاح‌های جنگی تبدیل می‌شوند را می‌توان با سلاح‌های کوچک متداول منهدم کرد - مانند سلاح کوچک به‌ کار گرفته شده در اوکراین که ساخته شده از ۶ شش قبضه کلاشینکف است – پهپادهای بزرگ‌تر مانند پهپادهای شلیک شده از سوی ایران و حوثی‌ها به سلاح‌های گران‌تر و پیچیده‌تر نیاز دارند. نیاز به روش‌های گسترده‌تر و ارزان‌تر به‌عنوان توانمندی‌های تسلیحاتی بدون سرنشین و انبار این تسلیحات برای مقابله با چنین پهپادهایی به احتمال در آینده افزایش پیدا می‌کند.

اوکراینی‌ها از ۶ قبضه کلاشینکف برای منهدم کردن پهپادهای ساده‌تر استفاده می‌کنند

ایالات متحده روش‌های دیگری را امتحان می‌کند. در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، ارتش ایالات متحده صدها هواپیمای کایوت سی دو سفارش داد که یک مهمات پرسه‌زن برای از بین بردن پهپادهای دشمن محسوب می‌شود. در همین حال ارتش آمریکا دومین سیستم لیزری پرقدرت سکو متحرک یا سیستم پی اچ ای ال را برای اهداف مقابله با سیستم‌های کنترل هواپیمای بدون سرنشین (UAS) در خارج از کشور مستقر کرده است. این تصمیم پس از آن صورت گرفت که ارتش ایالات متحده در چند ماه گذشته انواع مختلفی از سلاح‌های لیزری را که برای رهگیری در نظر گرفته بود، آزمایش کرد.

پهپاد پرسه زن کایوت آمریکا برای مقابله با پهپادها تجهیزات پدافند لیزری آمریکا موسوم به HEL کد خبر 848178 برچسب‌ها ایران و آمریکا هواپیما - پهپاد خبر ویژه دفاع - موشک جنگنده یمن

دیگر خبرها

  • خودروی کلکسیونی و سوپراسپرت فورد جی‌تی 101 (عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد