Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ریک نیومن» در گزارش تحلیلی نوشت: درست است که دولت ترامپ توانست با تحریم های خود فشار بی سابقه ای بر اقتصاد ایران وارد کند، اما از طرف دیگر ایران نیز دارای توانایی های در منطقه است که با بهره‌گیری از آن می تواند پیروزی انتخاباتی ترامپ در سال آینده را آسان نسازد.

به نوشته نیومن، ایران می تواند با افزایش قیمت جهانی نفت دولت آمریکا را شدیدا تحت فشار قرار دهد و از طرف دیگر می تواند با فروش محدود نفت کسری بودجه یکسال اخیر خود را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، اگر ایران به اندازه کافی قیمت نفت را تحت فشار قرار دهد، این امر بر مشکلات ترامپ افزوده و انتخاب مجدد وی را به خطر می اندازد، زیرا این امر باعث افزایش قیمت بنزین و صدمه زدن به مشاغل ایالات متحده وابسته به نفت خواهد شد.

ایالات متحده نسبت به گذشته نفت بسیار بیشتری تولید می کند و دیگر به انرژی وارداتی وابسته نیست. از آنجا که نفت یک کالای جهانی است، با این وجود، کمبود در هر کجا بر همه قیمت ها تأثیر می گذارد.

کارشناس اقتصادی یاهو نیوز تاکید می کند: اگر ایران بتواند مانع تولید نفت در هفته های قبل از انتخابات ۲۰۲۰ شود، این امر باعث افزایش قیمت بنزین می شود و باعث ایجاد مشکل ترامپ برای رأی دهندگان (علاوه بر همه مشکلات دیگر او) می شود.

قیمت بنزین در آمریکا در حال حاضر ۲.۶۷ دلار (لیتری ۸ هزار تومان) در هر گالن است و انتظار می‌رود که حوادث اخیر در عربستان نیز با افزایش قیمت بنزین در آمریکا همراه باشد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، شهروندان آمریکاییی پایین بودن قیمت بنزین زیر ۳.۵۰ دلار در کشور را تحمل می کنند اما اگر این قیمت به بالای چهار دلار برسد، دیگر سطح اعتراضات در کشور بیداد خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در همین زمینه گزارش داد: حمله بامداد ۲۳ شهریور ماه به تاسیسات نفتی عربستان بیش از پنج درصد از عرضه جهانی نفت را کاهش و قیمت آن را تا ۲۰ درصد افزایش داد.

عربستان سعودی روزانه هفت میلیون بشکه نفت خام صادر می کند که کشورهای آسیایی مشتری بخش عمده آن هستند. ساحل غربی آمریکا مشتری ۴۷ درصد واردات نفت از عربستان است.

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در بازه زمانی ۱۲ ماهه منتهی به ژوئن، ساحل غربی آمریکا (ایالات کالیفرنیا، اورگون و واشنگتن) بطور میانگین ماهانه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام از عربستان وارد کرد که بیشتر آن به پالایشگاه های کالیفرنیا منتقل شد.

کمیسیون انرژی کالیفرنیا نیز اعلام کرده که در سال گذشته میلادی، ۳۷ درصد از واردات نفت این ایالت از عربستان سعودی تامین شده است.

ایالت مذکور هم اکنون و پس از هاوایی گرانترین نرخ بنزین را در میان ایالات ۵۰ گانه آمریکا به خود اختصاص داده و هر گالن بنزین سه دلار و ۶۳ سنت (حدود ۱۱ هزار تومان در لیتر) به فروش می رسد.

بهای سوخت در کالیفرنیا به دلیل مقررات سختگیرانه و استانداردهای متفاوت آن از دیگر نقاط آمریکا گرانتر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ عربستان سعودی إيران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

به گزارش رویترز، جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد