Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@21:56:55 GMT

خطرات خشکی چشم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۰۹۱

یک متخصص چشم گفت:خشکی چشم یک عارضه ناشی از اختلال در غذد اشک ریز است که در شکل حاد می‌تواند بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. ناطقان: مسعود یادگاری متخصص چشم درباره خشکی چشم اظهار کرد: چشم افراد دارای مایع  اشکی است که با انجام یک سری عملیات در چشم تولید می‌شود، وجود اشک در چشم بسیار مهم است، زیرا موجب تمیز و لغزنده شدن چشم و بهبود عملکرد آن می‌شود، از طرفی باید توجه داشت که خشکی چشم می‌تواند موجب بروز میگرن شود و این نوع عارضه می‌تواند مادرزادی یا حتی در بزرگسالی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یادگاری گفت: پرده چشم از چند لایه مجزا تشکیل شده است؛ لایه موکوس، چربی و کششی که می‌توانند از ریزش اشک به بیرون چشم جلوگیری کنند، این لایه‌ها موجب می‌شوند تا چشم همیشه اشک داشته باشد و خشک نشود. علاوه بر این عملکرد‌ها، موجب خوب حرکت کردن پلک خواهند شد، اگر ترشحات یکی از این لایه‌ها کم شود، فرد دچار خشکی چشم و میگرن می‌شود.

از دست رفتن بینایی فرد به دلیل عارضه ای دردناک


متخصص چشم درباره علائم و نشانه‌های خشکی چشم گفت: مهم‌ترین علائم و نشانه‌های خشکی چشم سوزش و خارش شدید است که تبدیل به قرمزی و زخم خواهد شد.

وی درباره علل عارضه خشکی چشم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که می توانند مانع خشکی چشم شوند، غدد اشک ریز هستند که با ترشح خود مانع بروز این عارضه می شوند. اگر این غدد آسیب ببینند می‌توانند موجب خشک شدن چشم در فرد شوند، حتی ممکن است موجب تاری دید و نابینایی فرد مبتلا شوند.


درمان خشکی چشم را بشناسید

درباره درمان خشکی چشم گفت: اگر فرد به این نوع عارضه به شکل حاد مبتلا شد، حتما به پزشک مراجعه کند، زیرا اگر فرد دیر اقدام کند بیمار بینایی خود را کاملا از دست می‌دهد. اگر خشکی چشم حاد نباشد، فرد مبتلا می‌تواند به راحتی با قطره شست و شو دهد و درمان شود. یکی دیگر از راه‌های درمان، جراحی غده اشکی است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خطرات ، خشکی چشم ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطرات خشکی چشم درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد