Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:49:10 GMT

ترامپ چه بر سر اقتصادآمریکا آورد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۱۸۷

به نظر می رسد روند نزولی شاخص های کلان اقتصادی آمریکا ادامه خواهد داشت. ناطقان: به نقل از سی ان بی سی، به نظر می رسد که اقتصاد آمریکا در یک نقطه عطف قرار گرفته است و جنگ تجاری با چین، آن را با یک چالش جدی مواجه ساخته است. تحلیل گران موسسه "پانتئون" در گزارشی اعلام کرده اند که به نظر می‌رسد باید ایده حصول توافق تجاری بین آمریکا و چین تا پایان امسال را رها کرد و افزوده اند که هم چین و هم آمریکا از تداوم وضعیت فعلی متضرر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی شاخص‌های کلان اقتصاد آمریکا نشان دهنده یک روند نگران کننده است: این ماه میزان فعالیت کارخانه های امریکایی به طرز غیر منتظره ای کاهش پیدا کرد به گونه ای که شاخص مدیران تولید برای نسختین بار در سال جاری به زیر ۵۰ واحد رسید.

کاهش اطمینان فعالان تجاری هم چنین بر تمایل آن‌ها برای آغاز فعالیت های جدید تاثیر منفی گذاشته است به گونه ای که طبق اعلام فدراسیون کسب و کار مستقل آمریکا، خوش بینی کسب  وکارهای آمریکا نسبت به شرایط اقتصادی ۱.۶ درصد در سه ماهه سوم سال نسبت به سه ماهه دوم کمتر شده است.

از سوی دیگر بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا که از آن به عنوان یکی از علائم پیش‌نگر اقتصادی یاد می‌شود، در ماه های اخیر بارها به زیر ۱.۶ درصد رسیده است و نگرانی ها از وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تشدید شده است.

با تشدید جنگ تجاری با چین، تمایل کارفرمایان آمریکایی برای استخدام نیروی جدید نیز کمتر شده است تا جایی که در ماه اوت اقتصاد امریکا تنها برای ۱۳۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد که ۳۰ هزار نفر کمتر از پیش بینی قبلی و ۱۰۰ هزار نفر کمتر از رکود اشتغال ماهانه ایجاد شده در آمریکا طی سال جاری میلادی بوده است. این نگرانی وجود دارد که با تداوم وضعیت فعلی اشتغال زایی در امریکا به زیر ۱۰۰ هزار نفر در ماه نیز برسد که برای حفظ تعادل در بازار کار این کشور و جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری ضروری است. منبع: ایسنا برچسب ها: ترامپ ، اقتصاد ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترامپ اقتصاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین