Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، صدراعظم آلمان گفت: تا سال ۲۰۳۰ میلادی، پنجاه و پنج درصد انتشار دی اکسید کربن را در آلمان کاهش خواهیم داد.

سه گانه ائتلاف تشکیل دهنده دولت آلمان، متشکل از احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات‌ها امروز در یک کنفرانس خبری، مصوباتی را در خصوص پذیرش یک «بسته اقدام» معرفی کردند که پایبندی و عمل به اهداف حفاظت محیط زیستِ سال ۲۰۳۰ جمهوری فدرال آلمان را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است تا پایان سال جاری میلادی، مقررات قانونی متناسبی در باب اجرایی شدن این اهداف به تصویب رسند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با حضور شماری از اعضای کابینه خود با شرکت در معرفی «برنامه‌های حفاظت از محیط زیست سال ۲۰۳۰ میلادی آلمان» اظهار داشت: خانم‌ها و آقایان محترم! مایلم حضور شما در این کنفرانس را خیرمقدم عرض کنم. ما به عنوان کمیته ائتلاف تشکیل دهنده دولت آلمان در اینجا حضور داریم. البته وزرای کابینه هم در این کنفرانس حضور دارند که طبعا نقش عمده‌ای در کسب نتایج و دستاورد‌های برنامه امروز داشته اند. در پشت معرفی این برنامه، ساعت‌ها کار و فعالیت قرار داشته است و ما همزمان کابینه حفاظت از محیط زیست را نیز در دولت تشکیل داده ایم و در نهایت توانستیم برای اهداف برنامه حفاظت از محیط زیست سال ۲۰۳۰ آلمان، مصوباتی داشته باشیم. این برنامه البته با نگاهی بلند مدت‌تر تا سال ۲۰۵۰ میلادی را در نظر گرفته است. ما می‌خواهیم نشان دهیم ردپای بشریت، ظرف دو سده اخیر یعنی در سال‌های صنعتی شدن، هنوز باقی است و این وظیفه‌ای است که اکنون در مقابل دیدگان ما قرار دارد و برماست تا در سال‌های آتی بتوانیم بر این استقرار (و برجاماندن این ردپا) فایق آییم تا به این وسیله بتوانیم بر کودکان و نوادگانمان، آینده‌ای برای زندگی برجا گذاریم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن

سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقات، افزایش چشمگیری در دفعات کوتاه‌مدت تولید کمتر از پنج درصد برق بریتانیا با استفاده از سوخت‌های فسیلی را در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد. تا به امروز ۷۵ دوره نیم‌ساعته در سال وجود داشته است که سوخت‌های فسیلی کمتر از پنج درصد نیاز برق این کشور را تشکیل داده‌اند. این میزان بیش از چهار برابر رقم ثبت‌شده در سال گذشته است.

رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

کاهش استفاده از نفت و گاز در تولید برق بریتانیا

سهم الکتریسیته تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی بریتانیا پیش از برنامه‌ریزی برای شروع اجرای «شبکه کربن‌صفر» در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کرد و به کم‌ترین حد خود یعنی ۲.۴ درصد برای یک ساعت رسید.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های اپراتور سیستم برق شبکه ملی بریتانیا سهم سوخت‌های فسیلی در ترکیب تولید یک روز کامل برق در ماه جاری به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد کاهش داشته است. این یافته‌ها از اهداف کشور برای حرکت در مسیر پیشگام و پیشرو بودن در جهان برای اجرای یک شبکه برق بدون کربن در بریتانیا برای دوره‌های کوتاهی از سال آینده پشتیبانی می‌کند.

بریتانیا پیشرفتی عالی را در این زمینه نشان‌می‌دهد و سیستم تولید برق آن گاهی شاهد دوره‌هایی بوده که شبکه با بیش از ۹۰ درصد انرژی کربن‌صفر به‌طور ایمن کار می‌کرده است. پایین‌ترین رکورد جدید نیز در میان انبوه انرژی‌های تجدیدپذیر رخ داده است که مطابق با آن، نیروی باد حدود نیمی از تولید برق کشور، انرژی خورشیدی بیش از ۳۰ درصد و راکتورهای هسته‌ای بریتانیا بیش از ۱۳ درصد تولید را تشکیل می‌داد. در دوره‌هایی نیز نیروی گازی تنها ۱.۸ درصد از تولید برق بریتانیا را برعهده داشت.

بریتانیا اعلام کرد نیروگاه فسیلی راتکلیف در ناتینگهام‌شر که ۰.۶ درصد از تولید برق فعلی را برعهده دارد، سپتامبر تعطیل خواهد شد که نقطه اوج قابل‌توجهی در مسیر کم‌کربن شدن طی چند سال است. در واقع دستیابی به هدف بلندپروازانه بریتانیا تا سال ۲۰۲۵ یک چالش مهندسی مهم محسوب می‌شود که کشور در صدد رفع آن برآمده است.

کد خبر 747754

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا