Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@05:09:17 GMT

پنتاگون: ترامپ به عربستان نیروی نظامی می‌فرستد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۳۲۹

پنتاگون: ترامپ به عربستان نیروی نظامی می‌فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا بامداد شنبه در نشست خبری مشترک با «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با اعزام نیروهای آمریکایی جهت محافظت از عربستان سعودی خبر داد.

مارک اسپر گفت: ترامپ با اعزام نیروهای آمریکایی به منطقه با ماهیت دفاع از عربستان سعودی موافقت کرد و ما برای کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خودش هر کاری ضروری باشد انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود که این تصمیم از طبیعتی دفاعی برخوردار است و در وهله نخست بر روی دفاع هوایی و موشکی متمرکز خواهد بود.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از تعیین تعداد این نیروها خودداری کرد.

خبرگزاری رویترز پیش از این اعلام کرده بود که پنتاگون قصد دارد سامانه های دفاع موشکی، پهپاد و جنگنده های بیشتری را به عربستان ارسال کند.

گفتنی است که نیروهای یمنی روز ۲۳ شهریور به تاسیسات نفتی عربستان در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق این کشور با ده فروند پهپاد تهاجمی حمله کردند.

ارتش یمن هدف از این حمله را واکنش به تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته اعلام کرد.

کد خبر 4723818

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ پنتاگون ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران شرکت نفت آرامکو عربستان سوریه نتانیاهو عراق فلسطین روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو