Web Analytics Made Easy - Statcounter

راینر براون (Rainer braun) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا است. وی به صورت تخصصی در حوزه های اقتصاد سیاسی و علوم سیاسی تحقیق و تدریس کرده است. وی در گفت وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش در خاورمیانه مطرح کرده است.

آمریکا تاکنون از اعمال سیاست فشار علیه ایران نتیجه‌ای نگرفته است

راینر براون در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در مورد سیاست فشار علیه ایران گفت: تاکنون آمریکا در ادوار گذشته از اعمال سیاست فشار علیه ایران نتیجه‌ای نگرفته است اکنون وقت آن است سیاست ملایم‌تری را امتحان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تنش به معنای پناهندگان بیشتر، نفت گران‌تر و صادرات کم‌تر است

ترامپ تاکنون به تلاش‌های ماکرون پاسخ درستی نداده است

براون همچنین در مورد تلاش‌های ماکرون برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت: هیچ کشور اروپایی خواهان تنش نیست. افزایش تنش به معنای پناهندگان بیشتر، نفت گران‌تر و صادرات کم‌تر است. ترامپ تاکنون به تلاش‌های ماکرون پاسخ درستی نداده است اگر آمریکا از ماکرون حمایت نکند، ماکرون موفق نخواهد شد.

راه‌حل تنش‌های کنونی را دیپلماسی می‌دانم

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا به طور کلی دیدار میان روحانی و ترامپ را غیرممکن ندانست و گفت: هرچیزی ممکن است همان‌طور که دیدار با رهبر کره شمالی رخ داد. این دیدار شاید منافعی نداشته باشد، اما می‌تواند تحول خوبی باشد. من راه‌حل تنش‌های کنونی را دیپلماسی می‌دانم.

شرایط تحریمی موقعیت عادلانه‌ای برای گفت‌وگو نیست

آمریکا با حمایت از اسرائیل  نمی‌تواند با ایران توافق کند

راینر براون در ادامه گفت: آمریکا برای مذاکره با ایران باید تحریم‌ها را بردارد و دست از حمایت از اسرائیل بکشد. شرایط تحریم موقعیت عادلانه‌ای برای گفت‌وگو نیست. آمریکا با حمایت از اسرائیل  نمی‌تواند با ایران توافق کند. در این شرایط راه برای مذاکره چندجانبه فراهم می‌شود.

ایران و عربستان و آمریکا باید در موضوع آرامکو  با یکدیگر گفت‌وگو کنند

وی با اشاره به حمله به آرامکو گفت: ایران و عربستان و آمریکا باید در این موضوع گفت‌وگو کنند .ایران باید ثابت کند که به دنبال جنگ و اهداف نظامی نیست.

اخراج بولتون تغییر چشم‌گیری در سیاست خارجه آمریکا ایجاد نمی‌کند

جایگزین بولتون شباهت‌هایی به او دارد

این استاد دانشگاه هم چنین درباره اخراج بولتون گفت: اخراج بولتون نمی‌تواند تغییر چشم‌گیری در سیاست خارجه آمریکا ایجاد کند. سیاست خارجه آمریکا وابسته به اشخاص نیست. از طرفی هم جایگزین بولتون نیز شباهت‌هایی به او دارد.

ترامپ برای انتخابات به افکار عمومی نیاز دارد، پس فرمان جنگ را صادر نمی‌کند

وی درباره احتمال جنگ نیز گفت: ترامپ خواهان جنگ نیست. افکار عمومی برایش مهم است .افکار عمومی خواهان جنگ نیست. از طرف دیگر ایران اقدامی علیه مردم آمریکا انجام نداده است بنابراین حمله به عربستان به معنی حمله به آمریکا نیست. از طرفی ترامپ برای انتخابات به افکار عمومی نیاز دارد پس فرمان جنگ را صادر نمی کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پناهندگان جنگ دانشگاه کلمبیا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است