Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، رئیس‌جمهور آمریکا با افزایش نیرو‌های نظامی کشورش در عربستان و امارات موافقت کرده‌است. این تصمیم پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان و اتهام‌های بی اساس وارد شده به تهران در انجام این حملات انجام می‌شود. وزارت دفاع آمریکا ۲۹ شهریور ماه با اعلام این خبر، افزوده هنوز تصمیم نگرفته چه بخشی یا یگانی از ارتش به غرب آسیا اعزام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون به انجام عملیات نظامی احتمالی علیه ایران نیز اشاره‌ای نکرده‌است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه گفت: افزایش نیرو‌ها به درخواست عربستان سعودی و امارات متحده عربی، و برای بهبود کیفیت دفاع هوایی و پدافند موشکی آن‌ها انجام می‌شود. اسپر افزوده است که ماموریت تازه «در اصل دفاعی» است. او گفته «برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها، عربستان سعودی درخواست کرده نیرو‌های بین‌المللی برای حفاظت از زیرساخت‌های حساس پادشاهی رهسپار آن کشور شوند. امارات نیز درخواست کمک کرده‌است».

وزیر دفاع ایالات متحده تاکید کرده این نخستین گام است و او اقدامات احتمالی دیگر در آینده را رد نمی‌کند. جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز گفته جزئیات اعزام نیرو‌ها در روز‌های پیش‌رو علنی خواهد شد. مارک اسپر گفته کشورش «به دنبال جنگ با ایران نیست»، اما برای هر شرایطی آماده خواهد بود.

آمریکا و عربستان مدعی شده اند هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه حملات از خاک یمن انجام شده وجود ندارد. عربستان با برگزاری کنفرانس خبری و ارائه شواهدی که از محل حملات جمع آوری کرده گفته است تسلیحات به کار رفته در این حملات ساخت ایران است.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری جمعه شب در پنتاگون گفت آمریکا از اعزام نیروهای خود به عربستان سه هدف دارد.

اول اینکه پیامی روشن به ایران بفرستد که آمریکا از شرکای خود در منطقه حمایت می کند و دوم اینکه از آزادی جریان منابع حیاتی برای اقتصاد جهان حمایت کند.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال گفت: "ما از رهبران ایران می خواهیم که دست از رفتار مخرب و بی ثبات کننده خود بردارند و در مسیری صلح آمیز و دیپلماتیک گام بردارند."

او تاکید کرد آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست با این همه ما گزینه های نظامی دیگری هم دارد که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.

مارک اسپر درعین حال گفت "در کنار اعزام نیرو، آمریکا تحویل محموله تسلیحاتی به عربستان و امارات متحده عربی را سرعت می بخشد تا توانایی دفاعی خود را افزایش دهند. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سربازان آمریکایی مناقشه آمریکا و ایران نیروهای آمریکایی خلیج فارس ترامپ حمله پهپادی تاسیسات نفتی عربستان آرامکوی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های مسلح ناتو در اروپا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تجربه‌ترین دولتمرد جهان توصیف کرد.

کلارک گفت: "پوتین باتجربه‌ترین دولتمرد در دنیای مدرن است. او یک مامور اطلاعاتی حیله گر است و اگر او برود برای ما بسیار بهتر است. "

به گفته وی، در تابستان امسال روسیه یک "بازی بزرگ" را برای آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اوکراینی انجام خواهد داد.

او اذعان کرد که "شرایط در نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بسیار سخت است" و درگیری بین روسیه با اوکراین و ناتو را "مسابقه استقامتی" نامید.

به گفته وی، سال ۲۰۲۵ ممکن است برای روسیه، اوکراین و ناتو تعیین کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند