Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه موحدی، مدیر موسسه قرآنی فاطمه الزهرا(س) و مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شهر نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این موسسه پیش از آنکه ثبت شود فعالیت‌های قرآنی در قالب مدرسه امام حسن مجتبی(ع) انجام شده و می‌شود.
وی با بیان اینکه آغاز فعالیت مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) از سال 92 بوده است، افزود: این مدرسه قرآنی ویژه گروه سنی پیش دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول تا ششم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موحدی با بیان اینکه امسال 110 دانش آموز از مهرماه سال جاری در این مدرسه قرآنی تحصیل خود را آغاز خواهند کرد، گفت: در این مدرسه دانش آموزان علاوه بر ساعات درسی خود، یک زنگ 45 دقیقه‌ای را نیز به عنوان فوق برنامه به آموزش قرآن می‌پردازند.
مدیر مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) نهاوند با بیان اینکه در هرپایه تحصیلی یک معلم مشغول به تدریس است، گفت: یک مربی قرآن نیز در این مدرسه به آموزش قرآن در رشته‌های حفظ، مفاهیم و تجوید می‌پردازد.
وی ادامه داد: حفظ قرآن ویژه گروه سنی پیش‌دبستانی و دانش آموزان اول دبستان با استفاده از کتب جامعه‌القرآن و با بهره‌گیری از نقاشی و بازی و سرگرمی با حفظ سوره‌های کوتاه جز 30 همراه با مفاهیم است.
موحدی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این مدرسه چندین حافظ 2 جزء و چند سوره تربیت‌شده است، ابراز کرد: حفظ سوره‌های بزرگ‌تر و تجوید ویژه دانش آموزان پایه‌های بالاتر است.
وی بابیان اینکه این مدرسه علاوه بر آموزش قرآن ویژه دانش آموزان، برای بزرگ‌سالان نیز کلاس‌های روخوانی وروان خوانی و تجوید نیز دارد، گفت: این مدرسه قرآنی تنها وظیفه آموزش قرآن را به عهده دارد و مراحل بعدی همچون تثبیت و شرکت در مسابقات دیگر به عهده خود فرد است.
موحدی ابراز کرد: همان‌گونه که نام این مدرسه، مدرسه قرآنی است لذا یکی از شاخصه‌های اصلی این مدرسه آموزش قرآن به دانش آموزان است هرچند که شاید باب میل برخی والدین جهت حضور فرزندان آن‌ها در کلاس‌های فوق‌برنامه قرآنی این مدرسه نباشد.
مدیر مدرسه قرآنی امام حسن(ع) مجتبی بابیان اینکه مهم‌ترین مشکل این مجموعه عدم برخورداری و حضور در مکانی ثابت است، گفت: طی 6 سال فعالیت و راه‌اندازی این مدرسه قرآنی، چندین مرتبه مکان مدرسه تغییر و به‌جای دیگری منتقل‌شده است که این خود برای دانش آموزان نیز آزاد دهنده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان موسسه قرآنی نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر

اساتید و کادر مدرسه علمیه منتظریه شهر گنبد کاووس در مدرسه پسرانه شهید اسدی در جمع دانش آموزان نوجوان حضور پیدا کردند و ویژه برنامه‌هایی مانند مشاوره و طرح اصطفا را برگزار کردند. این برنامه با هدف تبیین و تشریح شرایط چگونگی ورود به حوزه علمیه برای دانش آموزان علاقه‌مند به اجرا درآمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از این مراسم به اشتراک گذاشت که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - گلستان

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر