Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتي پسوند اسلامي به واژه‌ای به نام سبک زندگی افزوده مي‌شود، بدان معناست که معيار سنجش آن، ‌ارزش‌هاي اسلامي است.

پس واژه سبک زندگي اسلامي مي‌تواند متضمن اين ويژگي‌ها باشد كه فرد مورد نظر نيست؛‌ بلکه منظور يک رفتار جمعي و اجتماعي است.

در مسائل اجتماعي نيز همه افراد ملحوظ نيستند و معمولاً روش رايج در جامعه بررسي مي‌شود، البته چه‌‌بسا استثناهايي نيز وجود داشته باشد يا بخش زيادي از آن جامعه اين روش را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نيز ويژگي بحث‌هاي اجتماعي است. واژه اسلامي‌ نيز تصريح دارد كه بايد از ديدگاه ارزشي به مسئله بنگريم و صرفاً‌ توصيفي نيست.

بايد اين دو را با هم تطبيق دهيم که آيا آنچه رايج است با سبک زندگي اسلامي يعني با ارزش‌هايي که اسلام در رفتار معتبر مي‌داند، مطابقت دارد يا ندارد؟ آن‌گاه بخشي را كه تطابق ندارد، بايد براي اصلاح آن چاره‌جويي شود که چه کنيم مردم به سمت زندگي اسلامي حرکت و کمبودهايشان را جبران کنند، راهكار آن چيست؟ از کجا بايد شروع کرد و چه نهادهايي براي اين اصلاح رفتار مؤثر هستند؟

تمسک به قرآن، راه رسیدن به سبک زندگی اسلامی

ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم و اﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺳﯿﺪﺣﺴﻦ ﺳﯿﺪی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تمسک به قرآن، راه رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه انس با قرآن و عمل کردن به فرامین ائمه اطهار(ع) بهترین راه رسیدن به سبک زندگی اسلامی است، افزود: با الگوبرداری از زندگی ائمه (ع) می‌توانیم زندگی ایده‌آل و پر از آسایش داشته باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سبک زندگی اسلامی، شیوه زندگی انسان را برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی تضمین می‌کند.

سیدی با اشاره به اینکه زندگی‌هایی که از فضای اسلامی خارج شود، آشفتگی‌هایی را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: امروزه متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته‌اند و همین امر باعث شده آسیب‌های فراوانی متوجه این خانواده‌ها شود و مشکلات عدیده‌ای در جامعه به وجود آید.

وی بیان کرد: برخی مشکلات روحی در جامعه، از جمله طلاق، افزایش سن ازدواج، افزایش اعتیاد و آمار زندانیان همگی با فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی-اسلامی به اوج رسیده است.

الگوهای نادرستی از غرب برای جوانان تعریف شده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، زندگی را از حالت اسلامی خارج کرده و موجی از ناهنجاری‌ها را به راه انداخته است.

سیدی با بیان اینکه فضای مجازی زوجین را به سمت طلاق عاطفی سوق می‌دهد، افزود: طلاق عاطفی آثار مخرب فردی و اجتماعی بسیار زیادی بر افراد خانواده به ویژه بر فرزندان گذاشته است.

وی یادآور شد: متاسفانه امروز عده‌ای به بهانه زندگی مدرنیته و الگو گیری غلط از فرهنگ غرب، دست به هر تغییری می‌زنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: باید گفت اسلام با اصل تغییر و مدرن شدن مخالف نبوده، اما عده‌ای به اشتباه به دنبال الگوهای نادرست از غرب می‌گردند.

سپیده قلندری اسفدن

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی سبک زندگی اسلامی الگوهای غربی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟