Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کوانتوم متریالز لیسانس تولید نقاط کوانتومی غیرکادمیمی خود را به یک شرکت هندی واگذار کرد تا از این مواد در هند تولید و در بخش پیل خورشیدی و نمایشگر استفاده شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نقاط کوانتومی در آمریکا خبر از فروش لیسانس و امتیاز تولید محصولات خود در آسام هند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) دارای طیف وسیعی از محصولات بوده که از آن‌ها می‌توان در حوزه‌هایی نظیر تلویزیون، سلول‌های خورشیدی و باتری استفاده کرد.

این توافق‌نامه نه تنها فرصت‌های شغلی تازه‌ای در آسام هند ایجاد می‌کند بلکه گام اساسی برای استقرار فناوری‌های خارق‌العاده این شرکت در منطقه است. پس از اجرای تعرفه‌های اخیر در مورد فناوری فتوولتائیک در هند، فرصت‌های تازه‌ای برای پذیرش نسل جدید فناوری فتوولتائیک در این منطقه ایجاد شده است.

نقاط کوانتومی عاری از کادمیم جایگزین مناسب و کم‌خطری برای تولیدکنندگان است. مزایای رنگی آن‌ها بدون خطرات سمیت قابل استفاده در محصولات است. وجود کادمیم در نقاط کوانتومی موجب شده تا این محصولات با محدودیت‌هایی روبه‌رو باشند و مقررات ویژه‌ای برای آن‌ها وضع شود. به زودی این محدودیت‌ها بیشتر شده و استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی نیز کمتر خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ پارلمان اروپا استفاده از مواد کادمیمی را در دستگاه‌های روشنایی و نمایشی ممنوع کرد و این قوانین نظارتی در آسیا نیز در حال اجرا است.

کوانتوم متریالز توافق‌نامه‌ای برای تولید انبوه این نقاط کوانتومی در هند امضاء کرده است تا بتواند با کمترین هزینه این محصولات را تولید کند و آن‌ها را برای مصرف در بازار نمایشگر‌ها و سیستم‌های روشنایی عرضه کند.

با این توافق‌نامه شرکت آموتونیکس این حق را دارد که نقاط کوانتومی را تولید و از آن‌ها در پیل‌های خورشیدی استفاده کند. این شرکت اجازه استفاده از علائم تجاری شرکت کوانتوم متریالز را برای پشتیبانی از محصولات خود دارد. براساس این قرارداد، شرکت کوانتومی متریالز مبلغ یک میلیون دلار حق لیسانس دریافت می‌کند و برای محصولات تولید شده نیز مبلغی دریافت خواهد کرد. برای توسعه این محصولات فضای ۱۲ هزار فوت مربعی در شهر گواهاتی درنظر گرفته شده است.

از آنجایی که هند یکی از بازار‌های بزرگ در انرژی‌های تجدیدپذیر و لوازم الکترونیکی است، این قرارداد همکاری برای شرکت کوانتوم متریالز ارزشمند است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نقاط کوانتومی پیل خورشیدی نمایشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد

علی مرجوی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات پروبیوتیک و آنزیم، درباره آخرین فناوری و جدیدترین خط تولیدی که در این شرکت راه‌اندازی شده است، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: به‌کارگیری فناوری مهندسی سویه در تولید آنزیم «مالتوژنیک آمیلاز» یا آنزیم مخصوص آرد و نان، جدیدترین خط تولیدی افتتاح شده در این شرکت است.

مرجوی ادامه داد: بومی‌سازی فناوری مهندسی سویه در تولید آنزیم‌های آرد و نان، از صفر تاصد توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: پروژه مهندسی سویه در تولید آنزیم‌های آرد و نان یک فرآیند زمان‌بر و ادامه‌دار محسوب می‌شود که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

کاربرد آنزیم‌های «مالتوژنیک آمیلاز»

این فناور حوزه تولید آنزیم و محصولات پروبیوتیک با اشاره به کاربرد آنزیم‌های مالتوژنیک آمیلاز گفت: این آنزیم‌ها بیشتر درصنعت آرد و نان، کاربرد دارند، اما به صورت محدود در صنایع غذایی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سویه‌ها به‌عنوان یک بهبود‌دهنده برای افزایش کیفیت آرد، استفاده می‌شود. 

مرجوی درخصوص انحصاری‌بودن خط تولید آنزیم این شرکت در کشور توضیح داد: درحال حاضر تولید صفر تا صد داخلی بدون مونتاژ آنزیم در انحصار این شرکت در ایران است. 

این فناور تولیدکننده آنزیم و محصولات پروبیوتیک در ادامه به فناوری مهندسی سویه و توسعه آن در صنایع غذایی کشور اشاره کرد و گفت: توسعه خط تولید فناوری مهندسی سویه، تقریبا مبحث جدیدی در صنعت کشور است که شرکت‌های معدودی به آن ورود کرده‌اند یا قصد ورود به آن را دارند. اما در حال حاضر، تنها شرکت تولیدکننده آنزیم‌های فرآوری‌شده با مهندسی سویه، همین مجموعه است.

مرجوی به نحوه اجرا شدن فرآیند مهندسی سویه اشاره کرد و ادامه داد: در این فرآیند، سویه به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه توسط فناوران ایجاد می‌شود. به‌طورکلی، استفاده از فرآیند‌های بیولوژیکی در صنعت و تکنولوژی را «مهندسی سویه»، می‌گویند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تجاری‌سازی این محصول توضیح داد: تا قبل از تولید این بهبوددهنده‌های آنزیمی، اکثر شرکت‌های تولیدکننده آرد از بهبود‌دهنده‌های وارداتی استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند