Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:26:43 GMT

سه دلیل که ثابت می‌کند طلا گران خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۱۷۲

سه دلیل که ثابت می‌کند طلا گران خواهد شد

خبرگزاری آریا - اگرچه طلا از بالاترین قیمت خود در 52هفته گذشته عقب‌نشینی کرده اما این فلز ارزشمند همچنان بیش از 15درصد رشد قیمت از ابتدای سال 2019تاکنون نشان می‌دهد و در مسیر ثبت بهترین عملکرد سالانه از سال 2010است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر مبنای سه دلیل می توان پیش‌بینی کرد که قیمت طلا همچنان از پتانسیل افزایشی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تورم آمریکا بالاخره در حال بالا رفتن است
هنگامی که دونالد ترامپ در ژانویه سال 2017به ریاست جمهوری آمریکا رسید، بسیاری از ناظران بازار انتظار داشتند قیمت‌های مصرف کننده به دلیل سیاستهای حمایت‌گرایانه وی و بدبینی کلی ترامپ به توافق‌های تجارت آزاد، به سرعت صعود کند. با این حال حتی پس از تعرفه‌های سنگینی که آمریکا روی واردات کالاهای چینی وضع کرد، تورم نسبتا ثابت ماند.
این امر ممکن است رو به تغییر باشد و آمار تورم اوت که بر اساس آن تورم قیمت مصرف کننده بدون در نظر گرفتن قیمت‌های مواد خوراکی و انرژی به 2.4درصد – بالاترین نرخ در 11سال گذشته- صعود کرد گواهی بر این اتفاق باشد.
در اوت بزرگترین افزایش ماهانه هزینه‌های مراقبت پزشکی از سال 2016تاکنون و همچنین افزایش قیمت بیمه سلامت روی داد. بعلاوه تاثیر افزایش تعرفه 15درصدی که آمریکا از اول سپتامبر روی 112میلیارد دلار واردات کالای چینی وضع کرد، روی این آمار لحاظ نشده است.
بازده منفی در آمریکا
در حال حاضر 17تریلیون دلار بدهی در دنیا با بازده منفی معامله می‌شود و این امر اخیرا باعث شده است قیمت طلا به چندین ارز بزرگ شامل پوند انگلیس، ین ژاپن، دلار کانادا و دلار استرالیا به بالاترین رکورد در چند سال اخیر صعود کند.
در آمریکا فعلا پدیده بازده منفی بدهی حداقل به شکل اسمی مشاهده نشده اما ممکن است طولی نکشد که چنین اتفاقی روی دهد. بانک مرکزی آمریکا تحت فشار شدیدی برای کاهش نرخ‌های بهره به سطح مورد نظر دونالد ترامپ برای رقابت پذیری بیشتر در برابر اروپا، ژاپن و کشورهای دیگر قرار دارد.
ترامپ در توییتی در 11سپتامبر نوشت: بانک مرکزی آمریکا باید نرخ‌های بهره را به صفر یا پایین‌تر از آن برساند و ما پس از آن فاینانس مجدد بدهی خود را آغاز می‌کنیم. آمریکا باید همیشه پایین‌ترین نرخ را پرداخت کند.
بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را برای دومین بار در سال میلادی جاری به میزان 25واحد کاهش داد و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که دو دور دیگر کاهش نرخ‌های بهره در سال 2019انجام خواهد گرفت. اگر نرخ‌های بهره آمریکا همان طور که ترامپ می‌خواهد به صفر یا پایین‌تر از آن سقوط کند، اوراق بدهی شرکت‌ها جذابیت سرمایه گذاری خود را از دست خواهند داد و طلا از این بابت مستقیما سود می‌برد.
ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی و افزایش تقاضا برای دارایی امن
شماری ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی که در حال حاضر وجود دارند، باعث تقویت تجارت طلا به عنوان دارایی امن شده‌اند. رشد اقتصادی در نتیجه تنشهای تجاری در سراسر جهان آهسته شده و شاخص بخش تولید جهان رشد منفی پیدا کرده است.
سرمایه‌گذاران در انگلیس و نقاط دیگر با نزدیک شدن به مهلت 31اکتبر برای خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا (بریگزیت) به سوی طلا روی آورده‌اند. طلا به پوند تحت تاثیر دورنمای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون یک توافق جدایی، در سوم سپتامبر به رکورد 1282پوند صعود کرد که بیش از 27درصد رشد قیمت از ابتدای سال 2019را نشان داد.
سایر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی شامل ناآرامی در هنگ کنگ و حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.
چنین نگرانی‌هایی دلیل این که چرا بانکهای مرکزی جهان از سال 2010خریدار بزرگ طلا بوده‌اند را روشن می‌کند./ایسنا به نقل از پایگاه خبری فوربس
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

کد خبر 848618 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند