Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:09:39 GMT

ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۲۳۴

ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، این اقدام در راستای تکمیل تحقیقات در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا صورت می گیرد. قرار است برخی از این برنامه ها به طور کامل و برخی برای مدتی تعلیق شوند تا تحقیقات در مورد عملکرد آنها تکمیل شود.

پیش از این اسنادی در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود که نشان می داد فیس بوک ۶۹ هزار اپلیکیشن را تعلیق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اکثر موارد علت این کار هیچ نوع تحقیقات یا ظن به عملکرد مشکوک اپلیکیشن های یادشده نبود و فیس بوک تنها بدان علت دست به چنین کاری زده بود که طراحان برنامه های یادشده اطلاعات درخواستی از طریق ایمیل را ارائه نکرده بودند.

فیس بوک از ماه مارس سال ۲۰۱۸ بررسی برنامه هایی را که در این شبکه اجتماعی به داده های خصوصی کاربران دسترسی می یابند، آغاز کرد. علت این امر سواستفاده یکی از این برنامه ها موسوم به کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک برای بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. البته بعدها مشخص شد فیس بوک از این مساله مطلع بوده، ولی اهمیتی برای این موضوع قائل نبوده است.

افشای این مساله به انتقادات تند از فیس بوک انجامید و کار به جایی رسید که مارک زاکربرگ خود مجبور به حضور در کنگره آمریکا و ادای شهادت شد.

کد خبر 4723903

منبع: مهر

کلیدواژه: فیس بوک شبکه اجتماعی امنیت اطلاعات اپلیکیشن موبایل نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو موبایل گوگل هوش مصنوعی امنیت اطلاعات خودروی برقی پهپاد گوشی آیفون مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بایدن بسته لوایح کمک های خارجی را امضا کرد که شامل «قانون حفاظت از شهروندان آمریکایی در مقابل اپلیکیشن های تحت کنترل دشمن خارجی» بود. در واقع لایحه تیک تاک یک روز پس از تصویب در سنا به قانون تبدیل شد.

تیک تاک در بیانیه ای اعلام کرد این قانون را در دادگاه به چالش می کشد که چنین اقدامی ممکن است فروش یا ممنوعیت اپ را به تاخیر بیندازد.

در بخشی از بیانیه آمده است:ممنوعیت تیک تاک غیرقانونی است و این امر را در دادگاه به چالش می کشیم. ما معتقدیم این وقایع و قوانین در واقع واضح هستند و درنهایت ما پیروز خواهیم شد. ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردیم تا داده های آمریکا و پلتفرم مان را ایمن و عاری از تاثیر و دستکاری خارجی نگه داریم.

این قانون به بایت دنس، مالک تیک تاک حدود یک سال فرصت می دهد تا اپ را به مالکی جدید بفروشد. اگر شرکت نتواند تیک تاک را واگذار کند، در فروشگاه های اپلیکیشن آمریکایی و سرویس های میزبان وب ممنوع می شود.

کد خبر 6088229

دیگر خبرها

  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست