Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله هوایی آمریکا در حالی جان ۳۰ غیرنظامی افغان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را گرفت که از چند روز پیش روستاییان درباره برداشت محصول به مقامات دولتی اطلاع داده بودند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، 12 روز پیش از فصل برداشت جلغوزه والی «ننگرهار» نامه‌ای از بزرگان منطقه «تنگه وزیر» دریافت کرد که در آن درج شده بود که 200 کارگر و کودک برای برداشت محصول به این منطقه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رویترز» گزارش داد که ارسال این نامه به منظور حفاظت این کشاورزان و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها در درگیری‌های نظامی در این منطقه بود.

باوجود ارسال چنین نامه‌ای روز چهارشنبه 19 سپتامبر تنها ساعاتی پس از آنکه کشاورزان، کارگران و کودکان کار روزانه خود را در جنگل‌های منطقه به پایان رساندند و در نزدیکی چادرهایشان آتش روشن کرده بودند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به محل استراحت آنها حمله کرد و 30 غیرنظامی را کشت و 40 تن دیگر را نیز زخمی کرد.

این خبر ساکنان محلی را در شوک فرو برد و خشم آنها را از آنکه با وجود فرستادن چنین نامه‌ای و دریافت تضمین‌های امنیتی، این حمله رخ داده است را برانگیخت.

اکرم سلطان، یکی از بازماندگان این حمله که توانسته بود با شماری از کودکان از محل حادثه بگریزد، می‌گوید: ما دور آتش کوچکی نشسته بودیم و درباره وضعیت امنیتی در روستایمان صحبت می‌کردیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد. آنها همه جا را ویران کردند.

سلطان یکی از 200 کشاورزی بود که برای برداشت محصول جلغوزه استخدام شده بود.

سالانه بیش از 23 هزار تن جلغوزه در افغانستان تولید می‌شود و صادرات این محصول از افغانستان به چین به بیش از 800 میلیون دلار رسیده است.

«سهراب قدری» از اعضای شوار ولایتی ننگرهار به رویترز گفت: طرف‌های درگیر موافقت خود را درباره برداشت محصول اعلام کرده بودند و در این منطقه نیز هیچ فعالیت غیرقانونی انجام نمی‌شد اما با این حال پهپاد آمریکایی انسان‌های بیگناه را کشت.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان ضمن تایید انجام حمله پهپادی توسط این نیروها مدعی شد که هدف حمله مخفیگاه تروریست‌های داعش بود.

کشته شدن 30 غیرنظامی در حمله هوایی به شرق افغانستانکرزی: برقراری صلح در افغانستان در صورت خروج آمریکا ممکن استکشته شدن 12 غیرنظامی در حمله هوایی به شمال افغانستان

نیروهای آمریکایی بارها پس از کشتار غیرنظامیان افغان ابتدا مدعی شده‌اند که هدف حمله مخالفان مسلح دولت افغانستان بوده و کشته شدن غیرنظامیان را تکذیب کرده‌اند اما حتی پس از تایید کشتار غیرنظامیان توسط سازمان‌های بین‌المللی نیز فرماندهی نیروهای آمریکایی تنها به ابراز تاسف بسنده می‌کنند و با توجه به مصونیت قضایی این نیروها امکان محکوم شدن نیروهای آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق