Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:02:28 GMT

رشد ۴۹ درصدی تردد زائران از مرز بین المللی مهران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۵۸۹

رشد ۴۹ درصدی تردد زائران از مرز بین المللی مهران

احمد کرمی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته از اول سال تا ۲۵ شهریور یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۸۵ نفر از مرز مهران تردد کردند.


وی افزود: امسال این میزان به ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۲۸۳ نفر رسیده که رشد ۴۹ درصدی را نشان می دهد.


معاون عمرانی استاندار ایلام همچنین به تردد ۹۳ هزار و ۳۲۸ نفر از مرز مهران در دهه اول محرم سال گذشته اشاره و گفت: این میزان در دهه اول محرم سال جاری به ۲۰۴ هزار و ۱۸۶ نفر رسیده که از رشد ۱۱۸ درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی از بهبود وضعیت مسیر ایلام به مهران از اربعین سال گذشته تاکنون خبر داد و اضافه کرد انجام یک هزار متر حفاری تونل، ۱۷ کیلومتر از مسیرهای رفت و برگشت ایمن سازی و جداسازی شده و هشت کیلومتر باقیمانده نیز تا اربعین انجام خواهد شد.


وی به موقعیت ممتاز مرز چیلات اشاره و افزود: زیرساخت های این مرز در بیشتر حوزه ها تکمیل و آبرسانی آن نیز در مراحل پایانی است و بدلیل طراحی خوب این مرز یکی از مسیرها خوب است و تلاش ها برای راه اندازی آن ادامه دارد.

کرمی گفت: پیش بینی می شود امسال چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد کنند.

۷۱۷۵/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام حمل و نقل مسافری مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر کرمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفری یک روزه به یاسوج از برخی پروژه‌های این دانشگاه بازدید می‌کند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه‌های وزیر علوم در این سفر، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی و بازید از چندین پروژه فعال است.

وی مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیئت رئیسه، دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه و زیارت مقبره شهید گمنام، را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

کرمی افزود: وزیر علوم در این سفر در نشست آمایش آموزش عالی که با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، شرکت کرده و نشستی نیز با اعضای هیئت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی خواهد داشت.

کد خبر 6088508

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین