Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:56:42 GMT

مسجد تاریخی «جمعه» در مالدیو بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۸۰۵

مسجد تاریخی «جمعه» در مالدیو بازسازی می‌شود

مسجد تاریخی «جمعه» در شهر «ماله»، پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری کشور «مالدیو» برای اجرای پروژه بازسازی تعطیل شد. بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی وزارت میراث مالدیو، عملیات بازسازی و تامین امنیت نمازگزاران از دلایل این تعطیلی است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مسجد به نقل از «maldivestimes»، مسجد تاریخی «جمعه» در شهر «ماله»، پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری کشور «مالدیو» برای اجرای پروژه بازسازی در آن، تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مالدیو جزیره‌ یا کشوری است که در اقیانوس هند در جنوب غربی هند، واقع شده است.

 

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند در بازدید خود از مالدیو در اوایل سال جاری میلادی وعده داده بود که به بازسازی مسجد جمعه در ماله کمک و از این پروژه حمایت می کند.

 

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت میراث مالدیو، عملیات بازسازی و تامین امنیت نمازگزارانی که به این مسجد می آیند، دلیل تعطیلی آن بوده است.

 

«اسماعیل رشید»، مسئول امور رسانه ای وزارت میراث مالدیو گفت: بازسازی مسجد جمعه با کمک دولت هند انجام می شود.

 

بر اساس این گزارش، بودجه بازسازی مسجد ماله به طور کامل از سوی مرکز تحقیقات باستان شناسی دولت هند پرداخت می شود.

 

مسجد جمعه یکی از قدیمی ترین و زیباترین مساجد در بزرگ ترین شهر مالدیو به شمار می آید.

 

قدمت این مسجد به اواخر دهه 1650 برمی‌گردد و روی پایه‌های یک معبد قدیمی ساخته شده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی هفته دفاع مقدس کانون های مساجد عزاداری محرم مالدیو مساجد جهان هند مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور رسیدگی به درخواست‌های ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس را صادر کرد.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مسئولان قضایی، قضات و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید، مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی از جمله «تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره‌مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی» با مسئولان مربوطه مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار کرد: عمل به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان در مسجد جامع بندرعباس، با شنیدن مطالبات مراجعین، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، رؤسا و دادستان‌ها در اقصی نقاط استان نیز ضمن برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه به مطالبات مردم رسیدگی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد