Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت نساجی به سرعت در حال گسترش و توسعه است و اقدامات عظیمی در تهران و استان‌های کشور برای افزایش میزان تولیدات صورت گرفته است. همه مشکلات صنایع نساجی قابل حل است و به داخل مرز های کشورمان بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا رحمانی امروز شنبه -۳۰ شهریور ماه- در آئین رونمایی از میز ملی توسعه نساجی کشور، اظهار کرد: دوری از برنامه های تشریفاتی باید در اولویت مقامات مسئول کشور بوده، میز ملی توسعه صادرات نساجی جدی گرفته شده و راهکار های آن عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور به احیا میز ملی صنایع نساجی بپردازیم. امسال تدارک داده ایم که یکی از مهم ترین برنامه‌ها توسعه تولید نساجی، پوشاک و کفش باشد، این صنعت، صنعت بومی و ملی کشور است.

وزیر صمت گفت: این صنعت قاچاق پذیر است اما اکنون میزان قاچاق در آن به شدت کاهش پیدا کرده و بر اساس آمار مستند میزان صادرات انواع نخ ۱۰ درصد، پتو ۲۵۱ درصد، پوشاک ۲۱ درصد و کفش ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش میزان تولید چادر مشکی در اولویت نساجی کشور قرار گرفت

رحمانی اعلام کرد: این صنعت به سرعت در حال گسترش و توسعه است و اقدامات عظیمی در تهران و استان‌های کشور برای افزایش میزان تولیدات صورت گرفته است. افزایش میزان تولید چادر مشکی نیز در اولویت نساجی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت صنایع نساجی افزایش پیدا کند،تصریح کرد: اصفهان در بسیاری از رشته‌ها حرف اول را می زند و با توجه به سرمایه های انسانی این استان انتظار ویژه ای از اصفهان داریم.

وزیر صمت افزود: باید به جمع بندی مشکلات در نساجی برسیم. در مورد مشکلات پنبه با وزارت جهاد کشاورزی مذاکره کرده ایم و ماموریت داده ایم به واحدهای صنعتی که از پنبه تا پوشاک صنعت نساجی کشور فعال شود. همه مشکلات در صنایع نساجی کشورمان قابل حل است و به داخل مرز های کشورمان باز می گردد.

ادامه دارد...

کد خبر 390256

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رضا رحمانی وزیر صنعت صنعت نساجی چادر مشکی مواد نساجی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت