Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:41:36 GMT

پورشیب فینالیست لیگ جهانی کاراته شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۹۲۵۱

پورشیب فینالیست لیگ جهانی کاراته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان رقابت های وزن منهای ۸۴ کیلوگرم چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ به میزبانی سانتیاگو شیلی، ذبیح الله پورشیب با ۵ پیروزی فینالیست شد تا فردا برای کسب مدال طلا به مصاف «اوگور آکتاش» ترکیه ای برود.

وی ابتدا یک بر صفر کارلوس مایا از مکزیک را مغلوب کرد، سپس با همین نتیجه والد دقالی دارنده برنز جوانان اروپا ۲۰۱۷ از بلژیک را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور سوم ۲ بر یک بر نبیل اچ چابی دارنده نقره جوانان جهان ۲۰۱۷ از مراکش غلبه کرد و در ادامه موفق شد ۶ بر ۳ ریکیتو شیمادا ژاپنی دارنده عنوان قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۷ و برنز لیگ جهانی فرانسه ۲۰۱۹ را شکست دهد و راهی دیدار نیمه نهایی شود.پورشیب در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد دانیار یولداشف قزاقستانی، دارنده عنوان نایب قهرمان آسیا ۲۰۱۷ گذشت و فینالیست شد.

در ادامه لیگ جهانی کاراته وان سری آ امروز امیر مهدی زاده در وزن ۶۷ کیلوگرم و مهسا افسانه در کاتای انفرادی بانوان به روی تاتامی می روند.

در این رقابتها ۸۰۴ کاراته کا از ۷۲ کشور حضور دارند.

کد خبر 4724004

منبع: مهر

کلیدواژه: کاراته لیگ جهانی کاراته وان فینال تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران والیبال دربی کشتی آزاد تیم ملی فوتبال ایران قزاقستان قهرمانی آسیا برانکو ایوانکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da

روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر World Red Cross and Red Crescent Day هر سال در ۸ می (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود تا به فعالیت‌های بشردوستانه توسط جنبش صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان ادای احترام کند. شعار این روز در سال ۲۰۲۴، «من با شادی می‌بخشم و این شادی، پاداش است» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی صلیب ۱ سرخ و هلال احمر World Red Cross and Red Crescent Day، جشن سالانه‌ای است که هر سال در هشتم می به مناسبت سالگرد تولد هانری دونانت، بنیان‌گذار صلیب سرخ و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) برگزار می‌شود. این روز اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به‌عنوان ادای احترام به فعالیت‌های بشردوستانه توسط جنبش صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان و گرامی‌داشت اصول اولیه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار می‌شود. هر سال موضوع مجزایی برای این روز تعیین می‌شود تا مردم سراسر جهان را تشویق کند تا به این آرمان بپیوندند و به روش‌های فردی خود به صلح کمک کنند.

تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳

روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر هر سال در هشتم می مصادف با نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

هنری دورانت، فعال اجتماعی و بومی سوئیس در سال ۱۸۶۳ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را در ژنو سوئیس تأسیس کرد. وی به‌عنوان پدر صلیب سرخ در نظر گرفته می‌شود و اولین جایزه صلح نوبل را برای نقش مهم خود در جنبش صلیب سرخ و کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۰۱ دریافت کرد. دورانت در سال ۱۹۱۰ درگذشت و سالگرد تولد وی به‌عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام‌گذاری شد.

تاریخچه روز جهانی صلیب سرخ را در اصل می‌توان در جنگ جهانی اول ردیابی کرد که صلیب سرخ سهم قابل‌توجهی در تقویت صلح داشت. در سال ۱۹۳۴، گزارش آتش‌بس صلیب سرخ در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی توکیو ارائه شد. این گزارش اصولی را بیان می‌کرد که هدف آن تضمین حفاظت از سربازان مجروح در طول درگیری‌ها بود.

پیشنهاد توکیو در سال ۱۹۴۶ در طول جنگ جهانی دوم اجرا شد. دو سال بعد شورای انجمن‌های صلیب سرخ جشن سالانه‌ای را برای گرامی‌داشت سالگرد تولد هانری دونانت در هشتم می پیشنهاد کرد که به‌طور رسمی در سال ۱۹۴۸ به تصویب رسید. از آن زمان روز جهانی صلیب سرخ در سطح جهانی جشن گرفته می‌شود تا فداکاری و شجاعت داوطلبان و کارکنان صلیب سرخ را به رسمیت بشناسد.

صلیب سرخ با انجمن‌هایی در ۱۸۵ از ۱۹۵ کشور جهان، بزرگ‌ترین شبکه بشردوستانه جهان است و کمک‌های فوری و طولانی‌مدت را به جوامع مستعد بلایا در سراسر جهان ارائه می‌کند و در سال ۲۰۳۲ ادعا کرد که جان ۶۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان نجات داده است.

اهمیت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

اهمیت روز جهانی صلیب سرخ در نقش آن به‌عنوان بستری برای افزایش آگاهی در مورد اصول، مأموریت و فعالیت‌های سازمان نهفته است. این روز یادآوری اهمیت انسانیت، شفقت و همبستگی در مواقع بحران و بهانه‌ای برای نشان دادن حمایت از اقدامات حیاتی صلیب سرخ در ارائه کمک‌های بشردوستانه و ترویج ارزش‌های انسانی در سراسر جهان است.

روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نقش حیاتی کارکنان، داوطلبان و اعضای جنبش بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را به رسمیت می‌شناسد که با کمک‌های بشردوستانه حیاتی خود نقش اساسی در گسترش صلح در سراسر جهان ایفا می‌کنند. در شرایطی که دموکراسی جهانی هر روز در خطر است، ضربات فاجعه‌باری به نظم جهانی وارد می‌شود و آسیب‌پذیرترین افراد را در سراسر جهان در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد، نیاز به نیروهای بین‌المللی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه هرگز بیشتر از این نبوده است.

جنبش صلیب سرخ معتقد است که همه قدرت تغییر جهان را دارند و در هشتم می عزم یکپارچه میلیون‌ها داوطلب فداکار را ارج می‌نهد که تعهد خدمت در این زمینه را پذیرفته‌اند. داوطلبان دلیر جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر همواره در خط مقدم بلایای متعدد بوده‌اند و کمک‌های خود را به شکل‌های مختلف ازجمله اهدای خون ارائه می‌کند.

این روز در کنار ارج نهادن به میراث صلح‌طلبانه، آگاهی عمومی را در مورد پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند سل، ایدز و مالاریا در جوامع محروم افزایش می‌دهد و در طول آن پیام‌های بهداشتی آموزشی از تلویزیون‌های ملی پخش می‌شود تا به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ابلاغ شود.

شعار روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۲۰۲۴

شعار روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۲۰۲۴ «من با شادی می‌بخشم و این شادی، پاداش است» تعیین شده است.

کد خبر 751428

دیگر خبرها

  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • شکست شمشیرباز اول رنکینگ جهانی در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • کارخانه‌ای به وسعت یک جهان
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند