Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی خادمیان مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز با اشاره به ساخت پهپاد سمپاش کودپاش در ایران اظهار کرد: پهپاد سمپاش و کودپاش برای اولین بار در کشور ساخته شده است و این پهپاد می‌تواند به صورت همزمان، سمپاشی و کودپاشی انجام دهد درحالی‌که پهپاد دارای یک مخزن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه پهپاد سمپاش ـ کودپاش 80 درصد تولید ایرانی است، افزود: ساخت این پهپاد نسبت به مشابه وارداتی آن که تنها سمپاش هستند، یک‌سوم صرفه‌جویی ارزی دارد؛ همچنین ویژگی دیگر این پهپاد که در دو نمونه 10 لیتری و 20 لیتری تولید شده آنست که از نظر قانونی 10 لیتری قابل فروش است و با یک سوم قیمت خارجی و یک دوم قیمت مشابه مونتاژ داخلی تولید شده است.

وی تأکید کرد: فعلا قانون به گونه‌ای است که نباید وزن پرنده بیشتر از 25 کیلوگرم باشد. این دستگاه می‌تواند در هر 10 دقیقه یک هکتار را با 10 لیتر سمپاشی کند و برگردد. همچنین سیستم باتری مخزن به نحوی تعبیه شده که با یک بار شارژ می‌تواند کار سمپاشی را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت سپنتا بالابان سپهر درباره کاربرد پهپاد سمپاش ـ کودپاش گفت: این محصول در زمینه سمپاشی، محلول پاشی گرده‌پاشی، بذرپاشی، کودپاشی، جامد پاشی و غذادهی برای آبزیان و ماهیان در قفس کاربرد دارد.

وی به ضرورت تولید این پهپاد اشاره کرد و افزود: درصد بومی‌سازی در این نوع پهپاد به طرز چشمگیری افزایش یافته است به طوری که در نمونه دیگر، چه داخلی و چه خارجی مخزن باید عوض شود و دردسرهای زیادی برای کشاورز به همراه داشته و نیاز به تجهیزات تخصصی دارد و این سیستم جدید نیاز تیم را به صورت کامل مرتفع کرده است.

خادمیان اظهار کرد: این پهپاد بخاطر تحقیق و توسعه و رفع نیاز بازار تولید شده است و شرکت‌های خدمات کشاورزی و نیز شرکت‌های وابسته به شیلات برای غذا‌دهی به ماهیان از آن استفاده خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا این تجهیزات از چین وارد می‌شد و ما در تلاش هستیم که 20 درصد باقی مانده پرنده را بومی سازی کنیم. فاز قرارداد اولیه اجرای این طرح انجام شده و فقط کار اجرایی و تست آن باقی مانده که پیش‌بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده پرنده کاملا بومی‌سازی شود.

انتهای پیام/

169 / 336 پهپاد سمپاش کودپاشی کشاورزی بومی سازی دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کودپاشی کشاورزی بومی سازی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده