Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:25:55 GMT

تبیین نقش لرستان در دوران دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۱۵۴

تبیین نقش لرستان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ حجت‌الله ناصرپور مدیرکل حفظ و نشرآثار دفاع‌مقدس لرستان با بیان اینکه ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان آغاز هفته دفاع‌مقدس نامگذاری‌شده، اظهار داشت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی نابرابر علیه ایران آغاز کرد برهمین اساس ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه به‌عنوان هفته دفاع‌مقدس نامگذاری شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهادت‌طلبی را رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دانست و افزود: آنچه که در جنگ تحمیلی سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام بود چراکه کشته‌شدن در راه حق علیه باطل را برای خود مرگی سعادت‌آفرین می‌دانستند.

مدیرکل حفظ و نشرآثار دفاع‌مقدس لرستان با اشاره به برنامه‌های امسال هفته دفاع‌مقدس در این استان عنوان کرد: با عنایت به شعار محوری «ما پیروزیم» برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اولین روز هفته، نواختن زنگ شروع سال تحصیلی مدارس توسط رزمندگان دفاع‌مقدس در سراسر لرستان، بازسازی عملیات بیت‌المقدس ۴ به‌مدت یک هفته، غبارروبی گلزارشهدا و هم‌چنین تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دیدار مسئولان و یگان‌های نظامی با نماینده، ولی فقیه در این استان، تبلیغات محیطی و نصب بنرهفته دفاع‌مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: اعزام راوی از رزمندگان دفاع‌مقدس به نهادها، دانشگاه‌ها و مدارس جهت خاطره‌گویی، سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نمازجمعه توسط فرماندهان سپاه لرستان درمرکز و شهرستان‌ها، هماهنگی با ائمه‌جمعه جهت استفاده‌کردن از ظرفیت راویان روحانی، خطباء و روحانیون رزمنده جهت ایراد سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌ها برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هم‌چنین برگزاری تئاترخیابانی با موضوعات دفاع‌مقدس از دیگر برنامه‌های امسال هفته دفاع‌مقدس است.

ناصرپور گفت: گفت‌وگوی زنده رادیویی و تلویزیونی مدیرکل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان جهت بیان عملکرد یگان‌های نظامی این استان در دفاع مقدس از برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس است.

مدیرکل حفظ و نشرآثار دفاع مقدس لرستان در رابطه با سایر برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در این استان خاطرنشان کرد: اعزام تیم‌های درمانی نیرو‌های مسلح به مناطق محروم، جشنواره فیلم‌های سینمایی دفاع‌مقدس، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی پدران ایثارگر توسط فرزندان بسیجی و هم‌چنین تجلیل از پیشکسوتان دفاع‌مقدس، مدیران ایثارگر، رزمنده و سربازان نمونه در یگان‌های نظامی از جمله برنامه‌های شاخص در هفته دفاع‌مقدس است.

وی تصریح کرد: دفاع‌مقدس دارای مرتبتی مهم‌تراز دهه‌فجراست چراکه اگر هشت سال دفاع عاشورایی مردم ایران درمقابل همه دنیا نبود انقلاب اسلامی تثبیت نمی‌شد، بر همین اساس از کلیه دستگاه‌های اجرایی لرستان انتظار داریم جهت معرفی زحمات و چهره این استان در دوران دفاع‌مقدس سنگ‌تمام بگذارند.

انتهای پیام/م

نقش لرستان در دوران دفاع مقدس تبیین شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند