Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@18:44:36 GMT

آموزش و پرورش خصوصی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۴۹۶

زیر آموزش و پرورش گفت: خصوصی سازی آموزش و پرورش صحت ندارد و تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست چون آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. ناطقان: «محسن حاجی میرزایی» روز شنبه در نخستین نشست خبری خود در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر اظهار داشت: هرچقدر پیوند میان مدرسه و خانه گسترده تر باشد و مشارکت والدین در امور مدرسه افزایش یابد، کارها بهتر پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تلاش می شود از ظرفیت دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده شود، تصریح کرد: از خدمات همه کسانی که در چهار دهه گذشته دستاوردهایی در این حوزه داشته اند، تشکر می کنم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش‌آموزان شهید افزود: یکی از برنامه های من در مدت فعالیت در وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است چون این سند با ارزیابی دهه های گذشته فعالیت های تعلیم و تربیت به عنوان راهنمای مناسب است و راهبری این سند در نظام آموزش و پرورش و با علم به مسایل و مشکلاتی که از آن رنج می بریم، ما را ناگزیر می کند که به شناسایی اولویت ها بپردازیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۲ سال آینده هشت محور داریم، گفت: تلاش می کنیم دستاوردهای خوبی در این هشت محور داشته باشیم. محور اول؛ تربیت چند ساحتی است در سند تحول بنیادین مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان نسل نو است.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اگر ماموریت آموزش و پرورش را آماده کردن انسان ها برای مشارکت موثر و پیشرفت جامعه و رسالت آن را مصونیت بخشی نسل نو در برابر هجوم تغییرات گسترده بدانیم، و همچنین اگر به دنبال این هستیم که مجال کافی برای بروز خلاقیت و پرسش گری را توسعه دهیم نیازمند آنیم که از تعلیم و تربیت حافظه گری به سمت تعلیم و تربیت چند ساحتی منتقل شویم که این مهم نیازمند تلاش همه است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش خواهیم کرد در پایان دوره آموزش عمومی، دانش آموزان با مهارت های آموزش آشنا شوند تا به این ساحت ها دست پیدا کنند. ارزشیابی منحصر به سنجش محدود و تک ساحتی دانش آموزان یکی از مشکلاتی است که از آن رنج می بریم. پدیده کنکور منحصرا در پس این نظام آموزشی قرار گرفته است و تمام ابعاد تعلیم و تربیت توسط کنکور سنجش می شود.

شورای هماهنگی زیرنظام‌های سند تحول تشکیل می‌شود
وی ادامه داد: محور دوم استقرار زیر نظام ها است. برای هر یک از زیر نظام ها مسئولی تعیین و شورای هماهنگی زیر نظام ها تشکیل می شود و مبنای ارزیابی اجرای برنامه های تحولی زیر نظام ها خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش محور سوم را تقویت نهاد مدرسه عنوان کرد و افزود: ما باید مدرسه را محوری ترین نقطه تحول قرار دهیم و ارزیابی مجموعه نظام تعلیم و تربیت در مدرسه است از این رو باید اختیارات مدرسه را افزایش و مدیران مدارس را توانمند کنیم و باید تنوع محیط های یادگیری را بپذیریم چون مدرسه کانون یادگیری است.

حاجی میرزایی اجرای طرح بوم که هفته ای ۲ ساعت برنامه های درسی توسط دانش آموزان اجرا شود را از دیگر برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: باید این طرح با قابلیت ها و رعایت استانداردهای لازم انجام شود. باید در انتخاب مدیران مدارس دقت کنیم اگر به درستی انتخاب شوند راحت تر برنامه ریزی می شود. عملکرد کل نظام تعلیم و تربیت در مدارس است.
وی بهبود مدیریت در آموزش و پرورش را محور چهارم عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش با چالش مدیریت مواجه است. احراز صلاحیت مدیران یک مهم است و این استانداردی است که نباید از آن غافل شد.

خصوصی سازی آموزش و پرورش صحت ندارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: خصوصی سازی آموزش و پرورش صحت ندارد و تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست چون آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.
حاجی میرزایی ادامه داد: در تمام مدارس موضوع خرید خدمات نیز روشی است که برای برخی از مناطق که با کمبود نیرو و مشکل مواجه هستیم اجرا می شود در این مدارس از استانداردهای آموزشی عدول نخواهد شد.
وی ادامه داد: دیدگاه هایی در رابطه با خرید خدمات وجود دارد اما ما ارزیابی می کنیم و متناسب با ارزیابی عمل خواهیم کرد.

ادامه دارد.. منبع: ایرنا برچسب ها: وزیر آموزش و پرورش ، آموزش و پرورش ، خصوصی ، دیوار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش خصوصی دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شیدایی عصر امروز در شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان درگزین گفت: کار عظیم و رسالت فرهنگیان در راستای آموزش و تربیت آینده سازان در تراز انقلاب اسلامی، بسیار مهم و پیچیده است.

شیدایی افزود: ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود که با اجرای برنامه‌های مهم طبق سند تحول در راستای برنامه‌های مدارس، به طور حتم دانش آموزانی قوی و توانمند برای پیشبرد اهدافی در تمامی زمینه‌های آموزشی و پرورشی آماده می‌کند.

وی گفت: حضور بانشاط همکاران نشان از فعالیت بالا و تعهد به عمل در حوزه تعلیم و تربیت است و این امر نوید بخش آینده‌ای روشن و کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6088191

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد