Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد خرم آباد، پژوهشگران گروه ژنتیک و به نژادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در دو پژوهش جداگانه موفق به شناسایی و ثبت 8 ژن در گیاه یولاف و 3 ژن در گیاه گشنیز شدند.

این پژوهش ها توسط رضا میردریکوند، سید محسن و سجاد سهرابی و کامران سمیعی انجام شد و در نتیجه آن توالی ژن های فوق پس از شناسایی جهت ثبت در پایگاه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا NCBI ارسال شدند و پس از تأیید در این پایگاه و به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توالی های شناسایی شده دارای نقش تنظیمی بر طیف وسیعی از ژن‌های هدف به خصوص فاکتورهای نسخه‌برداری در گیاه یولاف و گشنیز هستند، از این توالی ها می‌توان به‌عنوان ژن‌های کاندید در بهبود مقاومت به تنش‌های خشکی و شوری و عملکرد کمی و کیفی در این گیاهان استفاده کرد.

انتهای پیام/

188 / 188 پژوهشگران گروه ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گیاه یولاف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی