Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای «القدس العربی» در شماره امروز (شنبه) خود در این ارتباط نوشت: کارکنان آرامکو دیروز به خبرنگاران بازدید کننده توضیح دادند که آتش سوزی در پالایشگاه خریص پنج ساعت به طول انجامید.

بر اساس این گزارش، کارشناسان فنی مهندسی در هنگام بازدید خبرنگاران در حال ارزیابی خسارت وارد شده به دو برج فلزی بکار رفته برای حذف گاز مایع و سولفید هیدروژن از نفت بسر می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه « فهد عبدالکریم » یکی از مسئولان شرکت آرامکو گفت: در هنگام حمله پهپادها به آرامکو که باعث کاهش 50 درصدی تولید نفت عربستان و افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد، بین 200 تا 300 نفر در این تاسیسات مشغول به کار بودند.

فهد  افزود: چهار حمله و انفجار روی داد و در اثر آن در نقاط مختلف تاسیسات آرامکو آتش سوزی شکل گرفت. این حمله هر چند هیچ کشته یا زخمی به همراه نداشت، اما خسارات مالی سنگینی از خود برجا گذاشت. یک تیم اضطراری برای بازسازی کارگاه و ازسرگیری فعالیت و تولید تاسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان به منطقه اعزام شده اند.

وی ادعا کرد که در ظرف کمتر از 24 ساعت سی در صد کارگاه فعالیت خود را از سرگرفت و تا اواخر ماه جاری میلادی تولید به سطح قبل از حمله بازخواهد گشت .

مقامات سعودی مدعی شدند که در این حمله دستکم 18 پهپاد و هفت موشک کروز مشارکت داشته اند.
آرامکو به رغم ابعاد گسترده ضرر و زیان های حاصله همچنان نسبت به ازسرگیری تولید نفت به طور کامل تا اواخر ماه جاری میلادی امیدوار است.

نیروهای مردمی یمن پس از مسلح شدن به پهپادهای نظامی، دومین مرحله از سیاست بازدارنده خود را آغاز کردند و طی آن در اواخر اردیبهشت امسال تاسیسات نفتی شهر "ینبع" در جنوب غرب عربستان در ساحل دریای سرخ در فاصله چند صد کیلومتری یمن و در ۲۶ مرداد سال جاری با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی  الشیبه شرکت ملی نفت عربستان آرامکو و بالاخره با ده پهپاد میدان های نفتی بقیق و خریص و پالایشگاه های آرامکو در استان الشرقیه عربستان را مورد هدف قرار دادند.

1487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و قهر طبیعت، از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند و این شهرستان دومین شهر معدنی خراسان رضوی است از طرفی بردسکن پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

وی به فعالیت‌های گسترده کشاورزی در بردسکن اشاره و اضافه کرد: در آمد کشاورزان شهرستان فقط در تولید محصول پسته ۵۰ هزار میلیارد ریال است و تردد زیادی به واسطه معادن و محصولات کشاورزی در جاده‌های مواصلاتی بردسکن صورت می‌گیرد لذا از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهیم در حوزه کشاورزی و معادن نسبت به توزیع سوخت مود نیاز ماشین آلات در این بخش‌ها مساعدت کند.

فرماندار بردسکن گفت: معادن شهرستان نزدیک به ۶ هزار زمینه اشتغال فراهم کرده اند و اگر بخواهیم در تامین سوخت معادن و یا بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع نکنیم زمینه نارضایتی را در این بخش‌ها فراهم خواهیم کرد.

دهقان زاده افزود: بیش از ۶۰ درصد مشکلات را می‌توانیم با هم افزایی و در سایه تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان مرتفع کنیم که این مهم در حال پیگیری و اجراست چرا که بردسکن با این ظرفیت می‌تواند در حوزه اقتصاد و تولید حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی متاسفانه حق این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه، هنوز در استان ادا نشده است.

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم