Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@05:13:25 GMT

برگزاری دوره «دین فطری» در لبنان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۲۸۱

برگزاری دوره «دین فطری» در لبنان

سهیل اسعد، اسلام‌شناس آرژانتینی در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره فعالیت‌هایی که در لبنان انجام می‌دهد، اظهار کرد: تابستان سال گذشته مدتی را در روستای پدری که در بیروت است، گذراندم. در آنجا از بانوانی که از بستگان همسرم و خودم بودند خواستم که کلاس‌هایی را طی ساعات بعد از ظهر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک دوره یک ماهه برگزار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروس این کلاس‌ها براساس درس «دین فطری» مؤسسه «به سوی بی‌نهایت» که متعلق به سیدهادی عظیمی است، تدریس شد. این مؤسسه 24 کلاس دارد که با ثبت‌نام اینترنتی می‌توان در آنها حضور یافت.

اسعد با بیان اینکه عظیمی با وی در ارتباط بوده و خواسته است که در طول ایام تبلیغی‌اش از این دروس استفاده کند،‌ افزود: بر این اساس با هم به توافق رسیدیم و دروس به من ارائه شد تا به صورت خلاصه و با کمی تصرف در کشورهای دیگر به بیان آنها بپردازم.

وی اظهار کرد: ارائه این دروس در روستای پدرم بازتاب خوبی داشت و بسیار پربرکت بود و هر روز تعداد بانوانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند، بیشتر می‌شد، حتی کودکان و نوجوانان 10، 13 و 15 ساله در کلاس حضور پیدا می‌کردند.

اسعد با بیان اینکه برگزاری این کلاس‌ها غوغایی در روستای مورد نظر به پا کرد، گفت: بانوان می‌گفتند که این درس‌ها بسیار تأثیرگذار هستند. این کلاس‌ها را با 10 نفر شروع کردیم که در روزهای آخر تعداد شرکت‌کنندگان به 40 نفر می‌رسید.

وی ادامه داد: مردان جوان روستا که احساس کردند از این درس‌ها محروم هستند از من خواستند که دوره کاملی را برای دانشجویان این روستا که ساکن بیروت هستند برگزار کنم.

اسعد افزود: با توجه به پیشنهادات انجام شده تصمیم گرفتیم که طی امسال این دوره را برای جوانان برگزار کنیم. به این منظور از من برای تدریس دعوت شد و آموزشگاهی را به نام «فلاح» در بیروت در نظر گرفتیم که این کلاس‌ها طی چهار روز در هفته برگزار می‌شد.

به گفته این مبلغ و اسلام‌شناس،‌ کلاس‌های دین فطری سه روز در خارج از روستا و یک روز در روستا برگزار می‌شد که به تازگی پایان یافته است. این دوره با استقبال دانشجویان روبرو شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن کلاس دوره بیروت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس