Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:45:10 GMT

۷۲ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آماده افتتاح است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۷۳۲

۷۲ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آماده افتتاح است

مرزبان نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخریب ۷۸ مدرسه در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه، گفت: باتوجه به کمک خیرین‌ مدرسه‌ساز بنا شد که ۲۰۵ مدرسه در مناطق زلزله‌زده ساخته شود.

وی افزود: از این تعداد ۷۳ مدرسه مهرماه سال گذشته افتتاح شد و مهرماه امسال نیز ۷۲ مدرسه دیگر افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه در ادامه توضیح داد: از ۷۸ مدرسه تخریبی در زلزله، ۲۵ مدرسه مربوط به مناطق شهری و ۵۳ مدرسه مربوط به مناطق روستایی بودند که کار ساخت تمام مدارس روستایی به پایان رسیده و تمام مدارس شهری نیز بجز یک مورد تکمیل شده است؛ این یک مورد هم به دلیل مشکلات اعتباری با تاخیر ۲۰ روزه در مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری افزود: این مدارس با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق خیرین مدرسه‌ساز احداث شده‌ است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه ۷۲ مدرسه‌ای که مهرماه افتتاح می‌شود، ۳۸۱ کلاس درس دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۳۳/۹۶۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی مدرسه کرمانشاه زلزله کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد