Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:46:02 GMT

چگونه شوری غذا را بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۰۳۱

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعضی مواقع پیش می‌آید که هنگام غذا درست کردن، بیش از اندازه نمک به غذا می‌زنیم. در اینجا چند روش برای برطرف کردن شوری غذا و نجات آن از دور ریخته شدن، آورده شده است

۱¬_کمی از آب شور غذا را دور بریزید.
اگر غذایی را که شور کرده اید، حاوی آب است، مانند سوپ، می‌توانید کمی از آب درون آن دور ریخته و با آب جوش، یا آب سوپ بی نمک و یا شیر- بسته به نوع غذا- جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲_از سیب زمینی استفاده کنید.
در سوپ، خورش و یا هر غذای آبکی دیگری می‌توانید چند تکه سیب زمینی بیندازید، چون سیب زمینی نمک را به خودش جذب میکند. تکه‌های سیب زمینی را به مدت ۱۵ دقیقه در قابلمه نگه دارید و قبل از سرو آن‌ها را از ظرف خارج کنید

۳- اضافه کردن شکر یا مواد اسیدی
اضافه کردن اینگونه مواد باعث مخفی شدن مزه شوری غذا میشود.
مواد اسیدی مانند: عصاره مرکبات، سرکه، گوجه فرنگی و ترشی که میتوانید نسبت به طعم غذا از آن‌ها استفاده کنید

۵_حجم غذا را بیشتر کنید
اگر هنوز به اندازه کافی وقت دارید، می‌توانید حجم مواد غذایتان را بیشتر کنید. مثلا، کمی گوشت و یا سبزی به خورشت بیفزایید و یا کره بی نمک به سس اضافه کنید.
این کار از نسبت نمک به دیگر مواد کم می‌کند. در مورد سوپ‌ها می‌توانید کمی گل کلم به مواد غذا اضافه کنید. در این صورت، شوری غذا به راحتی برطرف می‌شود
۶_رفع شوری غذا با استفاده از خامه
اگر سبزی‌های بخارپز شما شور شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را در مقداری مخلوط آب جوش و خامه بریزید تا کمی از نمکشان کم شود. البته می‌توانید آن‌ها را با خامه هم سرو کنید، گرچه کمی کالری غذا را بیشتر می‌کنند
بالا بردن دمای غذا-۷

دما بر روی طعم غذا تاثیر زیادی دارد. غذای سرد مزه شوری را بیشتر نمایان میکند بنابراین غذای شور را با دمای بالاتری غذا را بکشید تا شوری آن زیاد معلوم نشود

نکاتی برای جلوگیری از شور شدن غذا.
از ابتدا غذا را بچشید
قوطی‌های مخلوط غذا و سایر غذا‌های فرآوری شده سرشار از نمک هستند، اما وقتی در خانه غذا درست می‌کنید تا جایی که امکان دارد زیاد نمک نمی‌ریزید. بهتر است قبل از رفتن به مرحله بعدی غذا را بچشید

استفاده از نمک دانه درشت

نمک‌های معمولی به دلیل کوچک بودن بلور آن‌ها با یک تکان کوچک امکان ریختن مقدار زیادی نمک در غذا میباشند. اگر از نمک دانه درشت استفاده کنید به راحتی از شور شدن غذا جلوگیری میکنید، زیرا مقدار بسیار زیادی نمک باید بریزید تا غذا شور شود
محکم بودن در نمک دان
همیشه در نمکدان را بررسی کنید. گاهی اوقات که با نمکدان به غذا نمک می‌زنید، اگر در آن محکم نباشد، ممکن است در نمکدان جدا شده و مقدار زیادی نمک به درون غذا بریزد

اضافه کردن پله‌ای نمک

سعی کنید در چند مرحله نمک را به غذا اضافه کنید. راحت‌ترین راه چک کردن نمک غذا در وسط پخت و ۵ دقیقه قبل از کشیدن غذا میباشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هتل وان فوریه 2024

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت هتل وان در مقایسه با هتل‌های داخلی نه تنها گرانتر نبوده بلکه در برخی موارد ارزان‌تر نیز خواهد بود. بنابراین با کمی مدیریت هزینه‌ها می‌توانید یک سفر عالی با بودجه‌ای مناسب کشور زیبای ترکیه داشته باشید.

آشنایی با هتل‌های وان و قیمت رزرو آن‌ها

در چند سال گذشته وان نسبت به قبل تغییرات بسیاری داشته و هتل‌ها، مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی بسیاری در آن ساخته شده است. از این رو شما برای سفر به این شهر مشکل چندانی برای رزرو هتل نخواهید داشت. در ادامه با تعدادی از شناخته‌شده‌ترین هتل‌های وان آشنا خواهیم شد.

هتل الیت ورد وان

هتل الیت ورد وان یکی از هتل‌های پنح ستاره در این شهر است که هزینه رزرو آن از شبی حدود پنج میلیون تومان آغاز می‌شود. هتل 230 اتاق و واحد اقامتی دارد که می‌توانید متناسب با تعداد نفرات خود ان‌ها را انتخاب کنید. تمامی اتاق‌های هتل عایق صدا دارد تا شما نهایت سکوت و آرامش را در زمان اقامت خود تجربه کنید. استخر سرپوشیده، حمام ترکی، مرکز سونا، ماساژ و اسپا، مرکز تناسب اندام، فروشگاه‌های متعدد و همکاری با پرسنلی حرفه‌ای و دوره دیده از امکانات این هتل به شمار می‌رود.

هتل دابل تری بای هیلتون

یکی دیگر از هتل‌های عالی و درجه یک در وان با پنج ستاره هتل دابل تری بای هیلتون است. این هتل تنها چند قدم با دریاچه وان فاصله داشته و اتاق‌های آن چشم انداز بسیار زیبایی دارند. همچنین رستوران بین المللی و کافه 24 ساعته هتل به شما این امکان را می‌دهد غذاهای ترکی، ایتالیایی، فست فود یا میان وعده‌هایی لذیذ نوش جان کنید. می‌توانید خودرو بدون راننده اجاره کنید و خودتان در شهر رفت و آمد کنید. فضای سبز زیبا، آرایشگاه، پارکینگ رایگان، استخر، سونا، صرافی و وسایل بدنسازی از امکاناتی است که این هتل در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت هتل وان تری بای هیلتون از شبی حدود چهار میلیون و 500 هزار تومان آغاز می‌شود.

هتل گرند وان

هتل گرند وان یک هتل سه ستاره است که درکنار قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه، اقامتی آرام و لذت بخش را برای شما رقم خواهد زد. هتل یک رستوران آلاکارته و یک بار 24 ساعته دارد تا شما برای سرو غذا یا نوشیدنی نیازی به خروج از هتل نداشته باشید. اگر سفر شما به وان یک سفر کاری است، این هتل با امکاناتی مانند سالن کنفرانس مجهز به تمامی تجهیزات می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. اتاق‌های سینگل، دبل و تریپل از جمله اتاق‌های هتل است که می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید.

از جمله امکانات هتل می‌توان به پارکینگ، اینترنت رایگان پر سرعت، کرایه خودرو بدون راننده، خدمات مخصوص معلولین و صندوق امانات اشاره کرد. هزینه اقامت در اتاق‌های این هتل از شبی حدود دو میلیون تومان آغاز می‌شود.

رزرو هتل وان اینترنتی

هیچ چیز مانند یک محل اقامت بد نمی‌تواند شیرینی سفر را به کام شما تلخ کند. از این رو سعی کنید قبل از آغاز سفر محل اقامت خود را رزرو کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید. اگر فکر می‌کنید رزرو هتل در وان و پرداخت قیمت هتل وان کار سخت و پیچیده‌ای است، سخت در اشتباه هستید.

با کمک سایت علی بابا شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین هر هتلی در شهر وان را انتخاب کرده، هزینه یک شب اقامت آن را به عنوان پیش پرداخت واریز کرده و آن را رزرو کنید. رزرو هتل در وان نیز مانند هتل‌های داخلی انجام می‌شود. شما در علی بابا می‌توانید هتل‌های موجود در وان به همراه امکانات و ویژگی‌های هرکدام را بخوانید. هتل مورد نظرتان را برای اولین روز سفر انتخاب کرده و رزرو کنید. هزینه رزرو با کارت بانکی و با تومان پرداخت می‌شود و شما نیازی به جابه‌جایی و انتقال پول از تومان به لیر نخواهید داشت.

کد خبر 846937 برچسب‌ها بازار خودرو

دیگر خبرها

  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول