Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدمین دوره هفته فرهنگ‌های خارجی با حضور رایزنی فرهنگی کشورمان از بیست و نهم شهریور تا پنجم مهر ماه سال جاری در پاريس پايتخت فرانسه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این رویداد فرهنگی و هنری که به صورت سالانه از سوی اتحادیه مراکز فرهنگی خارجی مستقر در پاریس موسوم به فیسپ (FICEP) با هدف آشنائی، کشف و شناسایی جلوه های مختلف فرهنگ‌ها و زبان‌های دیگر کشورها برگزار می گردد، مراکز و موسسات فرهنگی کشورهای خارجی به ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهر پاریس می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به استقبال گسترده از این برنامه فرهنگی طی سال های گذشته، دست اندرکاران این رویداد فرهنگی بر آن شده‌اند تا برنامه‌های مختلفی را در طول هفته فرهنگ‌های خارجی سال 2019 در زمینه‌هایی از قبیل؛ کنفرانس، پویانمایی، داستان، نمایشگاه های هنری، کارگاه‌های آموزشی، موسیقی، بازی‌های سنتی، فیلم، تئاتر و ... تدارک ببینند. در هیجدمین دوره هفته فرهنگ‌های خارجی پاریس، 56 موسسه و مرکز فرهنگی کشورهای مختلف و از جمله جمهوری اسلامی ایران، مشارکت فعال خواهند داشت.

 

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، امسال نیز با سه برنامه در این رویداد فرهنگی هنری حضور خواهد داشت؛ نمایشگاه آثار خوشنویسی شکسته نستعلیق و تذهیب خانم لیلا صادقی و داوود مایلی، از بیست و نهم شهریور تا دوازدهم مهر ماه در گالری رایزنی فرهنگی ایران، کنفرانسی پیرامون تاریخ تحولات فرهنگی ایران در آغاز قرن بیستم با حضور تنی چند از اساتید دانشگاهی و پژوهشگران ایرانی و فرانسوی، و نیز نشستی در خصوص بنیان های زبان و ادب پارسی همزمان با روز اروپایی زبان‌ها که از سال 2001 توسط شورای اروپا به منظور جلب حساسیت کشورهای اروپایی نسبت به تنوع زبانی و مبادله آموخته‌های زبانی پایه گذاری شده است، از جمله برنامه های این هفته فرهنگی می باشد.

 

در همین راستا، از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده در حاشیه این رویداد فرهنگی، برپائی مراسم افتتاحیه دوره جدید کلاس های آموزش زبان فارسی است که با حضور علاقمندان این گنجینه سترگ فرهنگ و تمدن ایران زمین پیش بینی شده است.

 

گفتنی است اتحادیه مراکز فرهنگی خارجی مستقر در پاریس موسوم به فیسپ (FICEP) در سال 2002  با گرد هم آمدن 26 مرکز فرهنگی خارجی با هدف ایجاد شبکه‌ای یکپارچه از کشورهای عضو در زمینه همکاری‌های فرهنگی در پاریس پایه‌گذاری شد و همه ساله ضمن افزوده شدن به اعضاء این نهاد فرهنگی، نسبت به برگزاری برنامه های مختلفی مانند «هفته سینماهای خارجی»، «شب ادبیات» و «هفته فرهنگ های خارجی» در پاریس اقدام می کند. ایران  همواره از جمله اعضاء فعال این مجموعه به شمار می رفته است.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس ماه محرم کانون های مساجد پیاده روی اربعین فرانسه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)