Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:33:47 GMT

۲ مرکز اورژانس اجتماعی استان قم فعال هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۴۳۸

۲ مرکز اورژانس اجتماعی استان قم فعال هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه استان قم دو مرکز اورژانس اجتماعی و ۶ تیم فعال دارد، گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی در اورژانس اجتماعی دارای تکالیف ویژه‌ای هستند که باید در دستور کار قرار دهند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مریم علیشیری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همسر آزاری، کودک‌آزاری، کودکان بازمانده از تحصیل، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابانی، اختلافات حاد خانوادگی، افراد بلامکان و اقدام به خودکشی از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستند که در خصوص آن با اورژانس اجتماعی تماس گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه هدف کلی اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و به‌موقع به افراد در معرض آسیب اجتماعی است، افزود: خط تلفن 123، خودروهای سیار(چهار خودرو) و مرکز تخصصی اورژانس ازجمله خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان هستند.

وی با اشاره به مراکز اورژانس اجتماعی فعال استان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی فعال مرکز اورژانس اجتماعی شهید محلاتی است که کمبود اعتبار عمده مشکل این مرکز است، مراکز اورژانس فعال دیگر در منطقه 4 شهرداری و پردیسان و مرکز مستقر در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) هستند.

علیشیری با بیان اینکه مجتمع خدمات بهزیستی جعفریه مرکز اورژانس اجتماعی غیرفعال استان است، ادامه داد: در سال 97، بیش از 9 هزار نفر با اورژانس اجتماعی تماس داشته‌اند که از 67 درصد تماس‌ها متعلق به بانوان بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم مطرح کرد: 63 درصد تماس‌ها در سن 20 تا 40 سال، 26 درصد مربوط به گروه سنی 20 و زیر 20 سال، و 11 درصد نیز متعلق به افراد بالای 40 سال بودند.

وی با بیان اینکه 85 درصد تیم سیار اورژانس اجتماعی باسواد هستند، افزود: کودک‌آزاری، اختلالات حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، فرار از منزل و همسر آزاری مهم‌ترین مشکل و علت مراجعه به تیم سیار اورژانس اجتماعی به ترتیب اولویت بوده است.

بیش‌ترین تماس با اورژانس اجتماعی خراسان‌ جنوبی کودک‌آزاری و همسرآزاری استنخستین اورژانس اجتماعی شبانه روزی قزوین آغاز به‌کار کردبیش از 13000 تماس با اورژانس اجتماعی در کرمانشاه برقرار شد

علیشیری با بیان اینکه بیشترین مداخلات خط 123 و تیم سیار مربوط به منطقه نیروگاه و امام بوده است، تأکید کرد: کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، تفاوت‌های فرهنگی و اعتقادی و خیانت و همسر آزاری از مسائل اصلی اختلالات خانوادگی و همسر آزاری بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم مسائل و راهکارهای بهبود وضعیت اورژانس اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مزاحمت‌های تلفنی و آمار بالای بدون پاسخ یکی از مسائلی است که شناسایی و مسدود کردن تماس‌های مزاحم یکی از راهکارها است.

وی با بیان اینکه استان قم در حال حاضر دو مرکز اورژانس اجتماعی و 6 تیم فعال دارد، افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی در اورژانس اجتماعی دارای تکالیف ویژه‌ای هستند که باید در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی