Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:42:50 GMT

عرضه ۲ میلیون بشکه نفت‎ خام سنگین در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۰۹۵

عرضه ۲ میلیون بشکه نفت‎ خام سنگین در بورس انرژی

اطلاعیه نهمین عرضه نفت‎ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی برای تاریخ سه شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اطلاعیه عرضه دو میلیون بشکه نفت‎ خام سنگین در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۵۴ دلار و ۳۳ سنت برای هر بشکه منتشر شد.

 

بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ وزارت نفت مکلف است ماهانه حداقل دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی عرضه کند که عرضه های امسال از جمله عرضه این هفته بر این اساس این قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نهمین عرضه نفت خام سنگین در رینگ بین الملل از زمان آغاز عرضه نفت در بورس انرژی است. دهم اردیبهشت امسال در نخستین عرضه نفت خام سنگین ۷۰ هزار بشکه معامله شد.

 

خریداران می‎توانند تا ۳ ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران است.

 

بر اساس این گزارش، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد ماه محرم نماز جمعه اردبیل دفاع مقدس اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه عرضه نفت در بورس انرژی بورس انرژی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند