Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:20:37 GMT

شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان قم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۲۷۶

شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان قم

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در حوزه سوادآموزی، تعداد بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان قم که در سال ۹۵ در سرشماری نفوس و مسکن ۳۳ هزار نفر اعلام شده بود تا امسال ۶ هزار نفر کاهش یافته و به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش قم برای چهارمین سال متوالی در ارزیابی عملکرد فعالیت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی رتبه نخست را در میان استان‌های دیگر کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: طی ارزیابی انجام گرفته در سال ۱۳۹۷ از عملکرد شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استان که به ریاست استانداران انجام شد، استان قم جزو سه استان برتر انتخاب شد.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته طی امسال ۱۰ هزار نفر در برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی استان شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا اظهار داشت:‌ انتظار داریم برای اینکه استانی عاری از بیسوادی داشته باشیم تمام افراد با سواد استان در امر سوادآموزی ورود پیدا کنند و تمام مسئولان آموزش‌های لازم را در رتبه نخست برنامه‌ریزی‌های خود داشته باشند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سوادآموزی را به نتیجه مطلوب برسانند این است که مخاطبین بی سواد و کم سواد خود را به یادگیری سواد و شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در دوره‌های پایان سوم ابتدایی و پایان ششم ابتدایی تشویق کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: طرح آموزش عملی «نماز، کلید بهشت» در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت دانش‌های معارفی و احکام اسلامی برای سوادآموزان و تقویت و تحکیم مفاهیم و احکام نماز و قرائت صحیح آن برای تمام سوادآموزان در نهضت سواد آموزی آغاز شده است.

وی گفت: از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در راستای اهداف دولت الکترونیک و شهروند هوشمند دوره آموزشی کار با رایانه است که ۱۱۵ نفر از سوادآموزان دوره انتقال در این دوره شرکت می‌کنند.

کد خبر 4723073

منبع: مهر

کلیدواژه: قم محمدرضا قاسمی نیا آموزش و پرورش قم اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس شهرکرد ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام سانحه تصادف گرگان مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با عنوان «سواد بصری در مد و لباس» توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم مورد اشاره چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6089007 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند