Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها، «صنعت و جامعه» را مورد مطالعه قرار می‌دهد؛ اما خودش را کمتر مطالعه می‌کند و لازم است بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت زندگی دانشجویی سوق داده شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه شورای معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۷ کشور با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این نشست در خصوص آئین نامه نشریات دانشجویی، فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی، راهکار‌های افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و راهکار‌هایی برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این نشست به موضوع هویت دانشجویی و دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: رشد بی حساب و کتاب و نگاه کمی گرایانه در سال‌های گذشته سبب بی هویتی برخی دانشجویان شده و تلاش زیادی شده به این اوضاع سامان داده شود.
غفاری اظهار داشت: دانشگاه به عنوان یکی از بخش‌های مهم جامعه هم محل تجمع فرهیختگان است و هم افراد را برای حضور در جامعه و پذیرش مسئولیت آماده می‌کند.
معاون فرهنگی وزیر علوم تصریح کرد: برخی فقط کارکرد‌های آموزشی و پژوهشی را برای دانشگاه‌ها تصور می‌کنند و این در حالی است که توجه به این دو موضوع کفایت نمی‌کند.
وی افزود: برای اتصال و پیوند با بدنه اجتماعی ضروری است در کنار آموزش و پژوهش، سایر توانمندی‌های دانشجویان تقویت شود.   غفاری بیان کرد: دانشجویان با حضور در دانشگاه باید آمادگی‌های لازم را برای زندگی و مناسبات اجتماعی کسب کنند که توجه به این مهم ضرورت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.
معاون  فرهنگی وزیر علوم با اشاره به آهنگ پرشتاب در تحولات اجتماعی تاکید کرد: امروز با نسل جدیدی مواجه هستیم که مسائل جدید دارند و باید تلاش شود تا با استفاده از منابع متعدد و ظرفیت‌های مختلف، سامان دهی و پاسخگویی متناسب با نیاز‌های دانشجویان صورت گیرد.
وی گفت: دانشگاه ها، «صنعت و جامعه» را مورد مطالعه قرار می‌دهد؛ اما خودش را کمتر مطالعه می‌کند و لازم است بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت زندگی دانشجویی سوق داده شود؛ چرا که وجود حدود ۴ میلیون دانشجو در کشور با ویژگی‌ها و شرایط خاص می‌تواند زمینه ساز پیشرفت در زمینه‌های مختلف گردد.   غفاری با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه‌ها و همزمانی با ماه محرم و صفر بیان کرد: تلاش شده تا برنامه‌هایی مرتبط با فرهنگ عاشورا در سطح دانشگاه‌های کشور اجرا شود.
توجه به مطالبات جدید صنفی، پوشش دانشجویان، هنجارپذیری و فضای با نشاط سایسی؛ از دیگر موضوعاتی بود که معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع معاون فرهنگی دانشجویی منطقه ۷ کشور به بیان آن‌ها پرداخت.
علیرضا افشاری‌فر قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز هم در این نشست گفت: انتظارات از دانشگاه‌ها از یک سو و پیچیدگی‌های حوزه فرهنگ و تحت تأثیر قرارگرفتن آن از فعالیت‌های سیاسی سبب شده تا انجام برنامه‌های فرهنگی اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
افشاری‌فر افزود: خوشبختانه در دانشگاه شیراز برنامه‌های جدید تدوین شده است که می‌تواند الگوی سایر دانشگاه‌ها باشد؛ اما تنگنا‌های مالی باعث شده نتوانیم جوابگویی مناسبی را برای بدنه دانشجویی داشته باشیم و نتیجه آن عدم رضایت تشکل‌ها و بدنه دانشجویی است.
محمد هادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در جمع معاونان فرهنگی دانشجویی منطقه ۷ کشور گفت: فعالیت‌های دانشگاه‌ها ذیل گفتمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ و معارف اهل بیت (علیهم السلام) صورت می‌گیرد و می‌تواند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.
عسکری با اشاره به اجرای برنامه‌های راهیان نور و ستاد اربعین در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: برای اجرای مناسب برنامه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها باید به سراغ تنوع بخشی به منابع بروند و تلاش شود تا از ظرفیت‌های مختلف به خوبی استفاده شود.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: سال گذشته موفق‌ترین سال برای فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشجویی بوده و جشنواره دانشجویی رویش در ۸۶ دانشگاه کشور و در قالب ۳۲ زمینه فرهنگی اجرا شده است که نشان از پویایی دانشگاه‌هاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری معاون فرهنگی وزیر علوم دانشگاه شیراز اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رأس هیئتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در نشستی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: موفقیت‌های دانشگاهی با قدمت این واحد دانشگاهی از حیث علمی پژوهشی و فرهنگی چشمگیر بوده و با بهره‌گیری از هیئت علمی مجرب و تربیت بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته، منشأ خیرات فراوان برای شهرستان، استان و کشور است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد:‌ حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی در طول عمر پربرکت خود موفقیت‌های عظیمی را کسب کرده به نحوی که اکنون با مراجعه به هر یک از واحد‌های استانی این دانشگاه با حجم انبوهی از فعالیت‌های عظیم علمی، فرهنگی و آموزشی مواجه می‌شویم که حقیقتاً مایه مباهات است.

عموعابدینی بیان کرد: با توجه به تأکیدات مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی، آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار مسئولان وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

خدمات واحد کاشان به مجموعه علمی و اداری کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ۴۰ ساله این واحد دانشگاهی گفت: هیئت علمی مجرب واحد کاشان که عمدتاً از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند به همراه کارکنان اداری به لطف الهی توانستند خدمات شایان توجهی را به مجموعه علمی و اداری کشور داشته باشد.

میثم عرب‌زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اکنون با بیش از ۱۰۰رشته تحصیلی و حدود ۶ هزار دانشجو به‌عنوان قطب آموزش عالی در نگین مرکزی ایران به توفیقات خوبی دست یافته و مجتمع مدارس سما با ۹ مدرسه از پیش‌دبستانی، متوسطه دوره اول و دوم، هنرستان تخصصی تربیت‌بدنی دختران، و هنرستان فنی و حرفه‌ای پسران با حدود ۲ هزار دانش‌آموز، و بیش از ۲۰۰ معلم و کادر اداری با ایجاد فضای رقابتی در شهرستان موجب کیفیت‌بخشی مراکز آموزشی از دبستان تا متوسطه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد