Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: بر اساس آخرین مدل پیش بینی فصلی که مربوط به هفته اول شهریور است، میزان بارش پاییزی در استان، در حد میانگین است.

او افزود: استان بوشهر از مهر پارسال یعنی آغاز سال آبی ۹۸-۹۷ تا کنون، ۳۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر بارندگی داشته در حالی که میانگین بلند مدت ۲۶۸.۱ میلیمتر بوده و این نشان دهنده افزایش ۹۴.۵ میلیمتری و ۳۵ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان بارش در سال آبی ۹۸-۹۷ با ۴۸۴ میلیمتر در دیلم به ثبت رسیده و کمترین میزان با ۲۱۷.۸ میلیمتر مربوط به شهرستان عسلویه بوده است.

شکوهی پور بیان کرد: تنها شهرستانی که میزان بارندگی آن نسبت به میانگین بلند مدتش کمتر بوده نیز عسلویه بوده است.

او گفت: میانگین بارش‌های استان بوشهر در سال ۹۷-۹۶، ۱۳۲.۶ میلیمتر بود که این میزان در سال زراعی ۹۸-۹۷ با افزایش ۲.۷ برابری رو به رو بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: نقشه‌ها نشان می‌دهد که آبان، بارندگی در استان‌های بالادست بوشهر، مانند فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اصفهان بیش از میانگین خواهد بود که با توجه به ورود رواناب‌های این استان‌ها به استان بوشهر باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ک

باران پاییزی در حد میانگین خواهد بود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین کمترین میزان بارش‌ها با ۸ میلیمتر در ایل بگی گزارش شد.

بیشتر بخوانید

افزایش شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: با افزایش ناپایداری‌ها برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق استان به خصوص غرب و جنوب استان رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • پیش بینی تندباد تا پایان هفته در اصفهان
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • بیشترین بارش‌ها با ۵۳ میلیمتر در لیرابی