Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:44:58 GMT

مهر با طعم «آلو» در راه است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۵۷۳

مهر با طعم «آلو» در راه است

فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری ششمین جشنواره «آلو» در روستای توریستی گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، مجید درویشی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره آلو روستای ملحمدره شهرستان اسدآباد، افزود: این جشنواره از نهم تا 15 مهرماه به مدت یک هفته در روستای ملحمدره با همکاری 3 روستای ترخین آباد، هلور  و ویرایی و با مشارکت اداراتی چون جهادکشاورزی و اداره میراث در قالب کمیته برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی هفته برگزاری جشنواره، علاوه بر مراسم  افتتاحیه و اختتامیه، ادارات و دستگاه های مرتبط با کمیته باید با همکاری روستاهای فوق با برنامه ریزی لازم برنامه های مختلفی را پیش بینی کنند.

درویشی خاطرنشان کرد: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی روستای هدف گردشگری ملحمدره، تجلیل از کشاورزان برتر تولید آلو، برپایی غرفه های مختلف از صنایع دستی و محصولات تولیدی روستاهای همکاری کننده در جشنواره از جمله برنامه های پیش بینی شده در جشنواره امسال آلو روستای ملحمدره خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد هم از پیش بینی برداشت بیش از 4 هزار تن آلو از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 4 هزار و 730 هکتار باغات مختلف بوده که از این میزان سطح باغات موجود بیش از 250 هکتار به  باغات آلو  اختصاص دارد.

سقراط بیرنگ با بیان اینکه سالانه به صورت میانگین بیش از 60 هزار تن محصولات باغی مختلف چون سیب، هلو و شلیل، گردو، بادام و انگور در این شهرستان تولید می شود، افزود: شهرستان اسدآباد دارای 200 باغدار آلو بوده که بیشتر این باغات به روستای گردشگری، توریستی ملحمدره و روستاهای ترخین آباد، ویرایی، بیاج و هلور اختصاص داشته و هر ساله بیش از  نیمی از تولید آلوی این شهرستان به این روستاها تعلق دارد.

وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت بالای آلوی روستای ملحمدره تصریح کرد: هر ساله با توجه به مرغوبیت بالای آلو روستای ملحمدره و جشنواره آلو به  شکرانه برداشت محصول در این روستا برگزار می شود که امسال نیز ششمین جشنواره آلو روستای گردشگری و توریستی ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

بیرنگ با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار و 500 تن آلو از باغات این شهرستان برداشت شد، تصریح کرد: امسال با توجه به  تغذیه باغات و مبارزه با آفات و بیماریها، سطح تولید این محصول بیش از 4 هزار تن پیش بینی شده است.

وی در ادامه نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در راستای فرآوری این محصول را از عمده ترین مشکلات باغداران آلو این منطقه برشمرد و اظهار کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی در راستای فرآوری این محصول از نقش موثری در راستای توسعه اقتصاد بهره برداران این شهرستان خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره آلو روستای ملحمدره اسدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، با افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون، ۳۸۸ خانوارازخدمات درمانی وبهداشتی بهره‌مند شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه