Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:13:52 GMT

۳۰ کیلومتر از نوار مرزی پاکستان با ایران حصارکشی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۸۰۹

۳۰ کیلومتر از نوار مرزی پاکستان با ایران حصارکشی شد

رسانه های پاکستان روز شنبه این اظهارات را به نقل از ژنرال «عاصم سلیم باجوا» در سخنرانی در جمع نیروهای پلیس در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان عنوان کردند.

ژنرال باجوا پیش از فرماندهی گردان ارتش در ایالت بلوچستان، سخنگوی نیروهای مسلح پاکستان بود و قرار است تا روزهای آینده از مسئولیت فعلی خود بازنشسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط مرزی ایران - پاکستان به فاصلهٔ ۹۵۹ کیلومتر (۵۹۶ مایل) است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند. این مرز از نقطه تقاطع مشترک ایران، پاکستان و افغانستان آغاز می‌شود و خطی نسبتاً مستقیم به سمت جنوب شرقی را دنبال می‌کند تا به چشمه‌های آب گرمی برسد. در انتها، مرز به خلیج گواتر در دریای عمان ختم می‌شود.

ژنرال عاصم سلیم باجوا با اشاره به ادامه طرح حصارکشی نوار مرزی پاکستان با افغانستان در مناطق ایالت بلوچستان، افزود: طرح حصارکشی مرزهای مشترک با ایران نیز به طول ۳۰ کیلومتر انجام شده و این روند بدون هیچ توقفی، ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ارتش پاکستان اوایل شهریورماه امسال در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره وضعیت فعلی طرح حصارکشی نوار مرزی پاکستان با ایران یادآورشد که نخستین طرح حصارکشی مرزهای این کشور با افغانستان انجام شد که ۵۰ درصد آن تکمیل و تا امروز نتایج مطلوبی از آن بدست آمده و اجرای این طرح در نوار مرزی پاکستان و ایران نیز ادامه دارد.

سرلشکر «آصف غفور» توضیح داد: ایران و پاکستان به این نتیجه مشترک رسیده اند که تروریست ها و اشرار از نقطه وسط مرزهای دو کشور سوء استفاده می کنند به همین دلیل اسلام آباد  برای دفع این تحرکات، حضور نیروهای سپاه مرزی خود در این منطقه را افزایش داده و عملیات حصارکشی در نقاط حساس نیز ادامه دارد.

اواخر اردیبهشت ماه امسال فرمانده مرزبانی پاکستان به اطلاع اعضای کمیته امور داخلی مجلس سنای این کشور رساند که انتظار می رود فرآیند تکمیل حصارکشی مرزهای بلوچستان با ایران طی سه تا چهار سال آینده تکمیل شود.

«معظم انصاری» افزود: این کشور برای تشدید امنیت مرزهای مشترک با ایران ساخت برجک های مرزی را افزایش می دهد.

ارتش پاکستان اواسط اسفندماه سال گذشته اعلام کردکه این کشور برای مراقبت از مرزهای خود با ایران بخش ویژه ای در گردان نیروهای سپاه مرزی (FC) تشکیل داده و حضور فیزیکی نیروهای مرزی در بخش های مختلف نوار مرزی ایالت بلوچستان را نیز افزایش داده است.

 روزنامه «نوای وقت» پاکستان پیشتر گزارش داد طرح حصارکشی نوار مشترک مرزی با ایران توسط رهبران نظامی پاکستان به دولت این کشور پیشنهاد شد و دولت و ارتش پاکستان مصمم به اجرای این طرح با هدف حافظت از مرزهای مشترک با ایران هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی عازم ابوظبی شد تا پس از ۱۰ سال در اجلاس این کمیسیون شرکت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی به ویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش بینی می شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس موصوف، همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

بذرپاش پیش از سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم مراودات تجاری میان دو کشور در این سفر بازنگری می شود.

هدف گذاری جدید برای افزایش تجارت میان ایران و امارات  

وی افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می گیرد.

بذرپاش با توجه تعداد قابل توجه پروازها میان دو کشور گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری ها و فعالیت های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

وی یادآور شد: با توجه به اختلاف نظر در تعرفه های واردات و صادرات کالا میان دو کشور، هیاتی از روز گذشته مذاکرات مقدماتی را انجام داده است و امیدواریم در روز برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، تصمیمات خوبی به نفع مردم عزیز کشورمان اتخاذ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است