Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرزانه صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تایید طرح مصوب ویژه مکران که چندی پیش در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده بود در شورای توسعه سواحل به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری خبر داد و گفت: پیرو تصویب طرح ویژه توسعه منطقه ساحلی مکران در دی‌ماه سال ۹۷ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و تصمیم دولت برای متمرکز کردن مدیریت توسعه سواحل مکران در جلسه‌ای که هفته گذشته در شورای توسعه سواحل مکران به ریاست جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و متشکل از وزرا و روسای سازمان های مرتبط عضو شورا، تشکیل شد این طرح به تایید آن شورا نیز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در جلسه فوق هم دبیرخانه سابق ستاد توسعه سواحل مکران که در وزارت دفاع مستقر بود و هم معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به صورت جداگانه گزارش طرح را ارایه کردند و طرح مورد تایید شورا قرار گرفت.

صادق‌مالواجرد تصریح کرد: مقرر شد تا طرح توسعه سواحل مکران به عنوان نقشه راه شورای توسه مکران و دبیرخانه شورا، ملاک عمل قرار بگیرد.  

ارایه طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران در شورای‌عالی آمایش سرزمین

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین خاطرنشان کرد: بعد از تایید طرح مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ویژه توسعه منطقه مکران در شورای توسعه سواحل مکران، مقرر شد تا طرح در شورای‌عالی آمایش سرزمین نیز مطرح شود و پس از تایید در آن شورا به عنوان طرحی که تمامی شوراها و اعضای ذیربط توسعه منطقه مکران بر آن صحه می‌گذارند مبنای سیاست‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های آن منطقه قرار گیرد.

وی در خصوص ویژگی‌های طرح مصوب توسعه سواحل مکران مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران یادآور شد: بر اساس تصمیم و سیاستگذاری که در سطح کلان برای توسعه سواحل مکران به عنوان منطقه بسیار محروم و در عین‌حال به عنوان منطقه‌ای با پتانسیل‌های فراوان توسعه‌ای اتخاذ شد، مقرر شد تا شورای‌عالی شهرسازی و معماری با همکاری وزارت نفت طرح ویژه منطقه مکران را تهیه کنند که اینکار انجام و در دیماه سال ۹۷ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

کلیات طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران تصویب شد

تدوین و تصویب کلیات سند توسعه و عمران مکران در دو سطح شورای‌عالی شهرسازی و هیات دولت

صادق‌مالواجرد گفت: طرح توسعه ساحلی مکران تلاش می‌کند تا رویکرد شبه برون‌زا را دنبال کند که در آن مناسبات بین‌المللی و توسعه، ملاک‌عمل قرار می‌گیرد. در عین‌حال این طرح تلاش می‌کند تا ملاحظات پایین به بالا و توسعه درون‌زا، همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه بنادر، حمل و نقل، نفت و گاز و فعالیت‌هایی از این نوع  در آن رعایت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: رعایت ملاحظات پایین به بالا و توسعه درون‌زا در اجرای طرح ویژه توسعه سواحل مکران به گونه‌ای رعایت می‌شود که ملاحظات، خواسته‌ها و نیازهای جوامع محلی که در حال حاضر در منطقه زندگی می‌کنند و همچنین جمعیتی که در سال‌های آتی به منطقه افزوده می‌شوند، مدنظر قرار گیرد. همچنین تلاش می‌شود تا در تعامل بین توسعه برون و درون زا هم جامعه محلی از مواهب توسعه راضی باشد و هم کل کشور بتواند از منطقه مکران به عنوان یک منقطه مهم در اقتصاد بین الملل و ژئوپلتیک استفاده و بهره لازم را ببرد.

به گفته وی، مواهب توسعه برای جوامع محلی شامل اشتغال، درآمد، بهبود کیفیت خدمات عمومی و ملاحظات فرهنگی- اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد جامعه رییس جمهوری معاون اول معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد