Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:05:05 GMT

۱۳۸۰ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۵۲۰۰

۱۳۸۰ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از برگزاری هزار و ۳۸۰ برنامه در پایگاه‌ها این فرماندهی خبر داد و از همه دستگاه‌ها برای همکاری در این برنامه‌ها دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار محمد نصراصفهانی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس بتوانیم گوشه‌ای از خدمات رزمندگان اسلام و لطف خدا به خاطر فداکاری آنان به ملت ایران را بازگو کرده و یادآوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۴۶۰‌ پایگاه بسیج محلی در ناحیه امام صادق(ع) افزود: برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشترک با سپاه استان اصفهان است اما این ناحیه به طور مستقل هزار و ۳۸۰ برنامه را در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج خود برگزار می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) تصریح کرد: گروهان‌های بسیجی ناحیه امام صادق(ع) امسال در هفته دفاع مقدس به استعداد دو گروهان در رژه ۳۱ شهریور شرکت خواهند کرد که یکی شامل تشریفات بوده و قبل از همه از جلوی جایگاه رد خواهد شد و دیگری رژه حماسی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ ایستگاه فرهنگی در سطح شهر اصفهان با شعار "ما پیروزیم" در نقاط مختلف شهر برنامه‌هایی با موضوع "دفاع مقدس، عاشورا و استکبارستیزی" را در محل پل بزرگمهر، میدان احمدآباد، میدان قدس، میدان خوراسگان، قهجاورستان، پل خواجو، میدان مرداویج، میدان شهدا، گذر چهارباغ، ترمینال کاوه، حرم زینبیه و محله هفتون برگزار خواهند کرد.

نصراصفهانی اضافه کرد: با هر مناسبتی به نسبت عظمت آن باید فضای شهر تغییر کند و فضاسازی شهرها و محله‌ها در هفته دفاع مقدس با این رویکرد توسط پایگاه‌های واقع در مساجد، ادارات و واحدهای صنفی در حد وسع خود انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه دستگاه‌ها نقش داشته‌اند بنابراین انتظار می‌رود در بزرگداشت آن نیز همه دستگاه‌ها سهیم و یاری کننده باشند؛ اصحاب رسانه نیز وطیفه دارند این انتظار را مطالبه کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با اشاره به اینکه ۲۰ یادوآره هفته دفاع مقدس در سطح محلات اجرا می‌شود، افزود: نشست‌های روشنگری، پرسش و پاسخ و روایتگری در مساجد و در مجموعه‌های مختلف که پایگاه بسیج دارند برگزار شده و برخی از شبهات که درباره دفاع مقدس وجود دارد پاسخ داده می‌شود.

وی گفت: اجرای تمرینات رزمی چند گردان بیت‌المقدس در مکان‌های عمومی، دیدار از آسایشگاه جانبازان به ویژه توسط بسیج خواهران و عطرافشانی و غبارروبی از سه مزار گلستان شهدای اصفهان، قهجاورستان و خوراسگان با نقش آفرینی ناحیه امام صادق(ع) اصفهان برگزار می‌شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، سه ایستگاه مسابقات بومی محلی و برنامه میقات صالحین در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان در کنار دیگر مسئولان از ۳۰۰ خانواده معظم شهدا و جانبازان در منازلشان تقدیر خواهند کرد، خاطرنشان کرد: مسئولین شهرستان در این هفت باحضور در پایگاه‌ها و تشکیل "میز خدمت" فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش داده و در مساجد پاسخگوی مشکلات مردم خواهند بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) از افتتاح شش پایگاه‌ جدید مقاومت در ناحیه امام صادق(ع)، برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت به صورت کوه‌پیمایی در کنار شهدای صفه و همایش سایبری پایگاه‌های بسیج در این هفته خبر داد.

وی اضافه کرد: اجرای زنگ مقاومت در کنار زنگ بازگشایی مدارس و طرح هجرت دانش‌آموزی در مناطق آسیب پذیر از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 390333

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان وارد میدان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار در مناطق روستایی و محروم یک فرصت ارزشمند و توفیق الهی است، ادامه داد: بسیج یک نیروی پیش‌برنده و محرک بوده و تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترده شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از بازوی توانمند بسیج عملیاتی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در شهرستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است و این طرح‌ها در ۴۰ روستا عملیاتی می‌شود.

عطاری اضافه کرد: برای اجرای ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت افزود: اعتبارات این طرح از محل مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و سپاه شهدا آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری اظهار کرد: طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی، مرمت و بازسازی مساجد روستایی، گازرسانی به خانه محرومین، احداث خانه محرومین، تکمیل خانه‌های مددجویی در روستاها، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در خصوص اهداف طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نقطه مقابل با اقدامات و توطئه‌های دشمنان است؛ زیرا طی سالیان دراز دشمن تمرکز خود را برای ایجاد مشکلات اقتصادی گذاشته است، افزود: امسال بالغ بر یک صد طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم