Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:13:04 GMT

تحریم ها هیچ تاثیری برگمرکات خوزستان نداشته است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۵۷۶۱

تحریم ها هیچ تاثیری برگمرکات خوزستان نداشته است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بلوطی میرزا ظهر امروز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در سیاست های جدید گمرک تلاش می شود کالا هایی که ارزش افزوده بیشتری دارد و به لحاظ وزنی زیاد نیستند را صادر کنیم.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال صادرات کالا از حیث وزنی ۷ میلیون ۵۸۳ تن بوده  که در مدت مشابه سال گذشته این میزان     ۸ میلیون به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه صادرات استان در کشور رتبه سوم را دارد، تصریح کرد: ۸۰۰ میلیون دلار ارز ریالی صادرات به کشور عراق  بوده است که این میزان در مدت مشابه ۳۹۲میلیون دلار بوده است که رشد ۱۰۵درصدی شامل می شود.

وی در خصوص واردات صورت گرفته در ۶ ماهه نخست سال، بیان کرد: ۳میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال گذشته تفاوت خاصی نداشته است.

بلوطی میرزا عنوان کرد: عمده واردات ما از بند امام خمینی(ره) و مربوط به کالا های اساسی بود که ۶ درصد از لحاظ وزنی و ۲ درصد ارزش ریالی افزایش داشته است.

ناظر گمرک  خوزستان با بیان اینکه واردات در گمرک خرمشهر و آبادان کاهش داشته است، گفت: واردات در گمرک خرمشهر ۲۶درصد کاهش داشته است که عمده کالاهای وارداتی از این گمرک در گذشته کالا های لوکس بوده است.

وی افزود: تحریم ها در فعالیت گمرکات خوزستان بی اثر بوده است و برخی کاهش ها در واردات به دلیل سیاست های داخلی بوده است.

بلوطی میرزا در خصوص ۱۴۸هزار تن ذرت آلوده که از خروج آن از گمرک جلوگیری شد، تصریح کرد: تاکنون تصمیم برای معدوم با بازگردانی به کشور مبدا انجام نشده است، معدوم کردن این حجم خود هزینه بر است و به محیط زیست نیز آسیب خواهد رساند.

ناظر گمرکات خوزستان بیان کرد: برای ورود خودرو ها با برند مجاز کارهای تشریفاتی آن برعهده منطقه آزاد است و گمرک تنها امر نظارت را در این خصوص برعهده دارد.

کد خبر 4724353

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک خوزستان صادرات و واردات تحریم اقتصادی ایران بنادر خوزستان اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس شهرکرد ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا سانحه تصادف ایلام گرگان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایت های این رژیم در غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها