Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر کرمانی برای حضور در اجتماع پرشور عزاداران حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند گفت: امسال ارز زیارتی به زائران اربعین تعلق نمی‌گیرد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

محمود عربنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه سفر زیارتی اربعین از چند روز قبل آغاز شده است اظهار داشت: سال گذشته حضور پرشور زائران استان کرمان را در این همایش عظیم معنوی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 63 هزار نفر از استان کرمان در همایش پیاده‌روی اربعین شرکت کردند بیان کرد: امسال با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده و تبلیغات استکباری جهانی علیه شیعه و جمهوری اسلامی امیدواریم که مردم استان کرمان حضور پرشورتری در این اجتماع عظیم شیعیان داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 هزار نفر کرمانی برای حضور در اجتماع پرشور عزاداران حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند افزود: تنها 30 روز تا اربعین مانده و سامانه تا چند روز قبل از اربعین برای ثبت‌نام زائران باز است.

تقلای دشمن برای جلوگیری از دامنه طرح پیاده‌روی اربعین حسینینکات ضروری برای پیاده روی اربعینآیت‌الله صافی گلپایگانی: پیاده‌روی اربعین در دنیا سبب افتخار شیعه شده است

وی بیان کرد: کسانی قصد تشرف به این سفر معنوی را دارند ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و با مراجعه به سامانه سماح و یا دفاتر زیارتی برای حضور در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.  

عربنژاد با بیان اینکه زائران اربعین بدون ثبت‌نام در سامانه سماح به هیچ عنوان به مرز مراجعه نکنند که با مشکلاتی مواجه می‌شوند گفت: امسال نیازی به دریافت روادید و ویزا نیست اما داشتن گذرنامه معتبر ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ارز زیارتی به زائران اربعین تعلق نمی‌گیرد افزود: از آنجا که هزینه‌های داخل کشور عراق به عهده خود زائران است کسانی که قصد حضور در این سفر را دارند برای تهیه دینار به صرافی‌ها مراجعه کنند و پول کافی به همراه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه مرز شلمچه برای تردد زائران کرمانی در نظر گرفته شده است گفت: امسال تمهیداتی اندیشیده شده که موکب‌های ایرانی تا 48 ساعت بعد از اربعین برای خدمت رسانی به زائران فعال باشند.

وی با بیان اینکه اعزام به سوریه آغاز شده است افزود: این سفرها خارج از نظارت حج و زیارت است و تاکنون هیچ نهاد و یا ارگانی بحث امنیتی زائران در سوریه را قبول نکرده است.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال