Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدجواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس درباره‌ی مسئله‌ی دفاع گفت: دفاع یک فرهنگ جهانی است و در بین همه‌ی دولت‌ها و ملت‌ها یک امر ضروری محسوب می‌شود. در طول تاریخ هر زمان که زندگی بشر مورد خطر قرار گرفته است او سعی داشته تا با همه‌ی تجهیزات و امکاناتش از وطن و ناموسش دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تاریخ ایران هم برهه‌های درخشانی از استقامت ملت ایران در برابر مهاجمان و دشمنان دیده می‌شود. دفاع یک امر فطری و جزو خصایص ذاتی بشر است. دفاع مقدس یک قطعه‌ی درخشان از مقاومت ایران در تاریخ است که ملت با وحدت و استواری مقابل رژیم بعث عراق و کشورهای مرتجع منطقه ایستادگی کردند و همه را شکست دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: آمریکا و شوروی صدام را مورد حمایت‌های نظامی و امنیتی قرار دادند و در زمینه‌های دریایی، هوایی و زمینی پشتیبانی کردند. ملت ایران به واسطه‌ی انقلاب اسلامی دفاع متفاوتی را از خود نشان داد و علاوه بر پاسداری از خاک و وطن، از دین خود هم دفاع کرد. صحنه‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس آفریده شد بی‌نظیرترین ایثارگری‌هایی است که در طول تاریخ چند هزار ساله‌ی ایران دیده شده است و یکی از عوامل مهم آن، وحدت کلمه در کشور بود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ قدرت دفاعی و بازدارندگی خاطر نشان کرد: آیه‌ی شریفه‌ی قرآن به مسلمانان دستور می‌دهد که در برابر دشمنان خود را قوی کنند و به ابزارهای نظامی دست پیدا کنند تا از تجاوز دشمنان و کافران جلوگیری کنند. این دستور، مسلمانان را امر می‌کند تا با حفظ قدرت، دشمن را از خود دور نگه دارند و با قدرت بازدارندگی خود مانع از تجاوز کافران شوند. البته باید توجه داشت که دفاع از کشور و قدرت زیر سایه وحدت کسب می شود و همه باید در برابر دشمنان، اتحاد داشته باشند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس افزود: امروز بعد از یک آزمایش ناموفق در عرصه‌ی دیپلماسی که از موضع ضعف و التماس نزد کشورهای غربی صورت گرفت، شاهد هستیم که قدرت نظامی و بازدارندگی جمهوری اسلامی از جمله قدرت موشکی و نیروهای دریایی، هوایی و زمینی بدون ورود به جنگ، جلوی تهدیدهای دشمن ایستاد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

وی در ادامه گفت: دشمن با مطرح کردن مذاکره و گفت‌وگو با ایران قصد دارد توان نظامی ما را نابود کند و مانع دستیابی ایران به جدیدترین علوم نظامی و دفاعی شود. اگر مذاکره‌ای در این زمینه صورت می‌گرفت ما دیگر توان بازدارندگی نداشتیم و نمی‌توانستیم با قدرت مقابل تجاوزگری پهپاد آمریکایی بایستیم. اما همگان دیدند که ما بر سر قدرت دفاعی خود چانه‌زنی نمی‌کنیم و پهپاد متجاوز دشمن را نابود می‌کنیم. علاوه‌بر آن با اقتدار نفتکش انگلستان را به دلیل نقض قوانین کشورمان توقیف می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله‌ی اخیر پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی سعودی‌ها بیان کرد: در جنایاتی که رژیم سعودی بر ملت یمن تحمیل کرده، می‌بینیم که دشمنان چگونه با یک ملت مظلوم برخورد می‌کنند و دست به هر جنایت کثیفی می‌زنند. یمنی‌ها پنج سال مورد بمباران و حملات وحشیانه‌ی سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: وقتی این ملت ستم‌دیده، با پهپادهایش به تاسیسات نفتی رژیم سعودی حمله کرد و برگی از قدرت خود را به نمایش گذاشت، دشمنان با اتهام‌زنی به سایر ملت‌ها خواستند اثرات این دفاع مشروع را به حاشیه ببرند و در افکار عمومی جهان خود را بی‌گناه نشان دهند.

کریمی قدوسی در پایان اظهار داشت: منطق دفاع ما از روحیه‌ی جهادی و بسیجی آحاد ملت و مسئولان نشأت می‌گیرد که این روحیه علاوه‌بر پیشرفت نظامی می‌تواند تحریم‌های ظالمانه‌ی اقتصادی را بشکند و توسعه‌ی اقتصادی به بار آورد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون امنیت ملی مذاکره ممنوع نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود

رییس آژانس مرکزی اطلاعات(سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعاهایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.
روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.
ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."
برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق