Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: ۳۸ درصد تعهد در این زمینه اجرایی شده است. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا قوسی ظهر امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان ظرفیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: رتبه نخست در تولید عناب و زرشک و رتبه دوم در تولید زعفران در کشور از آن خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی 19 پروژه به وزارت جهاد ابلاغ شده افزود: سهم خراسان جنوبی از این میزان  بالغ بر 13 پروژه است که یکی از مهمترین این پروژه‌ها اجرای سیستم های نوین آبیاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 2 هزار و 48 هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: 38 درصد تعهد در این زمینه اجرایی شده است.

سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان توسعه می‌یابداجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 60000 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان؛ وضعیت کشت برنج فاجعه‌بار استتجهیز اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری به 30 درصد می‌رسد ‌

قوسی با بیان اینکه در مرمت و بازسازی قنوات 25 درصد تعهد ما تاکنون اجرا شده است بیان کرد: بازسازی قنوات سبب افزایش 30 درصدی آبدهی می‌شود و خراسان جنوبی دومین استان کشور از لحاظ بیشترین تعداد قنات است.

وی از افزایش پرورش شتر در استان در جهت تولید شیر و گوشت بیشتر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 5 هزار هکتار از پروژه‌های آبخیزداری نیز در استان انجام شده که تعهد استان در این زمینه 50 هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز به منظور تولید 50 درصد محصول سالم خبر داد و گفت: نهضت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان شکل گرفته که تا امروز برای 27 هکتار متقاضی در این زمینه داریم.

وجود 980 کیلومتر شبکه توزیع فرسوده آب در روستاهای استان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه جمعیت روستایی استان بالغ بر 315 هزار نفر است که 41 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود گفت: 964 روستا تحت پوشش آبفار استان است.

مهدی صفوی‌نژاد از تحت پوشش بودن 5 هزار و 814 واحد تجاری و صنعتی در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 3 هزار و 453 واحد دامداری و مرغداری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: از 918 روستای بالای 20 خانوار استان 770 روستا دارای شبکه آبرسانی هستند.

هدر رفت آب در استان 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است

صفوی‌نژاد از وجود 4 هزار کیلومتر خط انتقال خبر داد و تصریح کرد: 980 کیلومتر شبکه فرسوده در استان وجود دارد که هدررفت آب در این شبکه ها 4 درصد بالاتر از کشور است و تاکنون 100 کیلومتر شبکه تعویض شده است.

وی با بیان اینکه 105 لیتر بر ثانیه نشت‌یابی انجام شده افزود: 11 چاه جدید نیز احداث شده که وضعیت بهره‌مندی را بهتر کرده که در این راستا 2.4 درصد راندمان انرژی نیز مطلوب‌تر شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 447 روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شود یادآور شد: 38 مجمتع آبرسانی برای این روستاها در دست ساخت است.

انتهای پیام/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین